زنجان؛

280 هزار تماس تلفنی مردم با فوريت های پليسی 110 در زنجان

فرمانده انتظامی استان گفت : در 6 ماهه نخست امسال 280 هزار تماس تلفني با فوريت های پليسی 110 صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سردار عليرضا صالحی فرمانده انتظامی استان زنجان با بيان اينکه امروز پس از 25 سال  از تشکیل  نیرویی انتظامی  به توانايی‎های اين نيرو افزوده شده است، گفت: اين نيرو در کنار مردم خدمتگزاران در مقوله نظم و امنيت بوده و با رافت اسلامي مشغول خدمت بدون منت به مردم هستند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با گراميداشت ياد و خاطره 8 هزار و 600 شهيد، جانباز و آزادگان نيروی انتظامی، افزود: اين نيرو در قالب ماموريت‎های مختلف به مقابله با معضلات می ‎پردازد.
سردار صالحي با اشاره به اجرای 2 هزار ماموريت از سوي اين نيرو و بيشتر در قالب 9 ماموريت مهم، ادامه داد: اين نيرو در موضوعات مختلف تلاش می‎کند تا بتواند ماموريت‎هاي خود را به نحو مطلوبی انجام دهد.
وی با بيان اينکه هر جا که مردم وارد صحنه شده‎اند موفقيت نظام اسلامي تضمين شده است، افزود: در دوران دفاع مقدس نيز موفقيت نظام اسلامي مرهون حضور مردم بود.
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: توجه به هويت ملی و مذهبی، شادابی و نشاط اجتماعی و افزايش اعتماد سه آيتم مورد نياز براي شکوفايي يک جامعه است.
سردار صالحی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به نيروي انتظامی زنجان يکي از دستاوردهاي خوب اين نيرو است که انتظار داريم مردم نيز با پليس در تامين نظم و امنيت همچنان مشارکت داشته باشند.
وي بر ضرورت ترويج مهارت محوری براي دانش‎آموزان تاکيد کرد و گفت: مهارت‌محوري موجب مي‎شود تا نسل جوان در برابر معضلات اجتماعي نيز بتوانند با مهارت برخورد کنند.
فرمانده انتظامي استان زنجان  اضافه کرد: پاسداری از قوانين و مقررات بايد در مهد کودک و پيش دبستاني‎ها آموزش داده شود تا فضا براي پذيرش قوانين و مقررات بيشتر فراهم شود.
سردار صالحی  افزود: در مقوله بدحجابي که مردم، حزب‌اللهي‎ها و متدين را آزار مي‎دهد 28 دستگاه ماموريت دارند که ضروري است دستگاه‎ها نقش و وظيفه خود را در اين زمينه به خوبي انجام دهند.
وی بر ضرورت دقت و نظارت بر روابط دختران و پسران تاکيد کرد و گفت: اين روابط خارج از عرف و قوانين نظام اسلامی در جامعه به شکل ناهنجاري ديده می‎شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اينکه برگزاري اردوهاي مختلط توسط مسئولان آسيب به فرهنگ جامعه است که جبران آن سخت است، گفت: در استان زنجان بر خلاف تصور، در مقايسه با بسياري از استان‎ها جرائم در سطح پاييني به دليل دين باوري مردم قرار دارد.
سردار صالحی از کشف 85 درصدی جرائم در استان زنجان خبر داد و گفت: در مقوله قتل اين ميزان به بيش از 100 درصد مي‎رسد.
وي يادآور شد: در زمينه کلاهبرداری نيز 65 ميليارد تومان در سال گذشته کشف شده است و جزائم اقتصادی نيز 85 ميليارد تومان کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: در زمينه تصادفات نيز خوشبختانه زنجان با 16 درصد کاهش، جزو استان‎های دارای کاهش تصادفات منجر به فوت است.
وي افزود: با حضور مشاوران متخصص وكارآمد در مركز مشاوره و مددكاری اجتماعی كلانتری های استان  بيش از  87 درصد از پرونده های ارجاعی به واحد مددكاری اجتماعی  كلانتری ها منجر به سازش مي شوند.  
سردار صالحی از صدور 47 هزار گذرنامه خبر داد و افزود: مردم فقط تماس‎های فوری را با 10 در ميان بگذارند تا پليس بتواند ماموريت خود را به خوبي انجام دهد.
اين مقام ارشد انتظامی استان زنجان در پايان خاطرنشان کرد:توليد سرمايه اجتماعي با تقويت تعاملات و ارتباطات اجتماعي ميان پليس و مردم و تقويت فرهنگ پاسخگويی به آحاد جامعه و افزايش رضايتمندی مردم امکانپذير خواهد بود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.