اردبیل؛

ازدواج های فامیلی مهمترین عامل کم شنوایی در کشور

عضو انجمن علمی شنوایی شناسان ایران گفت: در حال حاضر مهم‌ترین عامل کم‌شنوایی در کشور ازدواج‌های فامیلی است که نیاز است در این زمینه خانواده‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید جلیل‌وند افزود: در حال حاضر یکی از عاملهای اصلی کم‌شنوایی در کشور ازدواجهای فامیلی است که نیاز است در این زمینه خانواده‌ها قبل از ازدواج فرزندانشان٬ نسبت به پیشگیری‌های اولیه اقدام کنند تا شاهد کاهش کم‌شنوایی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد کم‌شنوایی و ناشنوایی در کشور قابل درمان است٬ افزود: اگر به موقعدر زمان مشخص کم‌شنوایی تشخیص داده شود با امکانات و راهکارهای اساسی این امر درمان می‌شود که نیاز است خانواده‌ها به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو انجمن علمی شنوایی شناسان ایران گفت: بسیاری از علتهای کم‌شنوایی به سطح بهداشتی جامعه برمی‌گردد که باید در این زمینه اقدامات اساسی و راهبردی انجام شود تا بتوانیم آمار کم‌شنوایی در کشور را کاهش دهیم.

جلیل‌وند با بیان اینکه از 10 هزار تولد در کشور 10 تا 15 نفر به کم‌شنوایی مبتلا هستند٬ اظهار کرد: این آمار همانند آمار جهانی بوده است که اگر بتوانیم پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم بی‌شک این آمار کاهش می‌یابد.

وی از برنامه‌ریزی برای پیشگیری از کم‌شنوایی و ناشنوایی توسط عضو انجمن علمی شنوایی شناسان ایران خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی انجام شده است و انتظار می‌رود با مشارکت خانواده‌ها و سازمانهای مربوطه گام بزرگی در این زمینه برداشته شود.

وی افزود: کاشت حلزون نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد که توسط سازمان بهزیستی و دستگاه‌های مربوطه تامین می‌شود که این مورد نیز یک امتیاز برای افرادی است که مبتلا به کم‌شنوایی یا ناشنوایی هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.