اردبیل؛

غربالگری شنوایی 87 درصد نوزادن در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۷ درصد نوزادان استان اردبیل تحت خدمات غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری در مراسم نکوداشت روز جهانی ناشنوایان در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 87 درصد نوزادان در استان اردبیل تحت پوشش خدمات غربالگری شنوایی قرار گرفتند و غربالگری شنوایی به محض تولد تا شش ماهگی انجام می‌شود که نیاز است در این زمینه خانواده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه با غربالگری شنوایی در دوران نوزادی گام بزرگی در راستای کاهش ناشنوایی و کم‌شنوایی در منطقه برداشته شده است٬ افزود: انتظار می‌رود 13 درصد باقیمانده نیز نسبت به مراجعه به غربالگری شنوایی اقدام کنند تا مشکلات ناشی از کم‌شنوایی این قشر نیز برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در راستای کاشت حلزون نیز بهزیستی استان اردبیل هزینه‌های این امر را تقبل می‌کند و افرادی که مشکل ناشنوایی دارند می‌توانند از هزینه‌های بهزیستی برای کاشت حلزون استفاده کنند.

ستاری بیان کرد: از هر یک هزار نفر 7 نفر به کم‌شنوایی و ناشنوایی مبتلا می‌شوند که این امر نسبت به سالهای گذشته در منطقه کاهش یافته است و انتظار می‌رود با پیشگیری‌های اساسی در آینده شاهد باشیم که هیچ کم‌شنوا و ناشنوایی در منطقه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.