قزوین؛

دو و نیم برابر شدن پهنای باند مصرفی اینترنت در قزوین

با اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه حوزه ارتباطات در قزوین ظرفیت دسترسی و پهنای باند در استان به دو ونیم برابرافزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛  معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در استان افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تدابیر اندیشیده شده مقرر شده است تا شبکه نسل دوم همراه اول و نسل سوم ایرانسل در قزوین، آبیک، بوئین زهرا و محمدیه توسط بخش خصوصی و دولتی به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس نامه رسمی تا پایان دولت یازدهم سیصد و بیست روستای دیگر به اینترنت متصل خواهند شد.

وی افزود: در حوزه راه های شریانی استان قزوین نیز در سال ۹۵ روکش نزدیک به ۵۳۷ کیلومتر از این مسیر ها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین انجام شده است.

 معاون رئیس جمهور از ایمن سازی ۱۲ نقطه از محورهای پرتردد قزوین خبر داد وگفت: با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان برای سالجاری در منابع بودجه عمومی این ۱۲ نقطه از محورهای پرتردد قزوین ایمن سازی می شود.

 شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه عمران شهری وزارت کشور با همیاری با شهرداری شهرهای استان قزوین با نوسازی ناوگان حمل و نقل تعهداتی را پذیرفته است تا در طی امسال و سال آینده با توجه به برنامه کاهش آلاینگی کلان شهرها بهبود اساسی در حمل و نقل قزوین صورت گیرد.

 وی همچنین به حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی شده است تا پایان سال ۹۶ نزدیک به ۱۳۸ روستا گازرسانی انجام شود.

 معاون رئیس جمهور گفت: با حمایت وزارت امور خارجه و شهرداری قزوین شهر تاریخی فرهنگی قزوین با حمایت سازمان محیط زیست کشور قزوین در رقابت ۶۴ شهر دنیا از ۳۸ کشور پایلوت شهر شکوفه های شهری انتخاب شده است.

شریعتمداری همچنین به انتخاب شهر قزوین از سوی سازمان ملل به عنوان شهر پایلوت اشاره کرد و گفت: شهریور ماه امسال قزوین از سوی سازمان ملل به عنوان  پایلوت شهر نمونه معرفی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.