قزوین؛

اجرای رینگ کمربندی جنوبی و غربی الوند به طول ۱۶ کیلومتر

شهردار الوند گفت: به منظور خروج شهر الوند از بن بست و روان سازی ترافیک و تردد شهروندان رینگ کمربندی جنوب و غرب شهر به طول ۱۶ کیلومتر اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛به گفته ی یدالله لطفی ، این پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتباراجرا خواهد شد .

وی اضافه کرد :کمربندی غرب با ۴ میلیارد تومان به طول ۴ کیلومتر در مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

شهردار الوند گفت : از ابتدای امسال اجرای ۳۵ طرح مهم و بزرگ با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبارآغاز شده که بستر خوبی برای تحول در امور زیربنایی و روبنایی شهر است.

لطفی با اشاره به اجرای پروژه بلوار خلیج فارس گفت : پیش از اجرای طرح شاهد سوانح متعدد و کشته و زخمی شدن شهروندانی بودیم که در مسیر شهر صنعتی تردد می کردند که در مدت سه ماه و در سریعترین زمان تعریض شد .

شهردار الوند افزود : ۷ کیلومتر بلوار خلیج فارس با شش میلیارد تومان هزینه اجرا شد.

لطفی همچنین از طرح بلوار ولایت یاد کرد و گفت : این طرح  نیز با دو میلیارد تومان اجرایی شده و در دو ماه آینده روشنایی آن تامین می شود .
شهردار الوند بیان کرد: یکی از طرح های مهم که اجرای آن برای کاهش سوانح ضروری است تقاطع غیرهم سطح در مسیر جاده بویین زهراست که در مذاکره با راه و شهرسازی درخواست مشارکت و همکاری شده  تا این نقطه حادثه خیز و خطرناک اصلاح شود.

وی گفت: برای مطالعه اولیه این طرح ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

شهردار الوند  گفت: الوند با داشتن شهر صنعتی و عبور خودروهای سنگین از اطراف و برخی مناطق آن نیازمند اجرای کمربندی جنوب، شمالی و غربی است .

شهردار الوند تصریح کرد: از سال ۶۸ کمربندی شمالی مصوب شد که با رواج شایعه زمین خواری و پیدا شدن اشیا عتیقه این مطالبه عمومی به دلیل مخالفت عده ای معطل ماند و متوقف شد.

لطفی اظهارداشت: با اهداء شش هزار متر زمین برای ایجاد مرکز طب کار اقدام شده  که ساختمان آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است.

وی افزود :  ۴ هکتار هم برای احداث بوستان نیاکان اختصاص داده شده و احداث مرکز همودیالیز هم با مشارکت شهرداری آغاز شده است.

وی بیان کرد:اعتبارات شهرداری از ۳۰ میلیارد تومان به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است .

لطفی همچینین با اشاره به برنامه ریزی برای جمع آوری آبهای سطحی گفت : با یک میلیارد تومان اعتبار کانال عبوری از مسیر کمربندی جنوبی را به طول سه کیلومتر از طریق کارگذاری لوله جایگزین خواهیم کرد تا مشکل محیط زیست منطقه نیز حل شود.

لطفی با بیان اینکه  فلکه لاله در شهر الوند به فضای سبز تبدیل خواهد شد گفت : در خیابان شهید مطهری هدایت آبهای سطحی در دستور کار است که ضمن جمع آوری کانال موجود با لوله گذاری مسیر این وضعیت اصلاح می شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.