قزوین؛

ضرورت استفاده از سرمایه و ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: سرمایه های ایرانیان خارج از کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی برای شتاب بخشیدن به توسعه کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛سید جواد قوام شهیدی در جلسه هم اندیشی قزوینی های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در استان قزوین گفت:  سفرهای رئیس جمهور به استانها فرصت بسیار مناسبی برای بررسی توانمندی ها و ظرفیت های مناطق مختلف کشور است.
 
شهیدی افزود:  ایرانیان خارج از کشور سرمایه های ارزشمند و قابل توجهی هستند که شاید بتوان گفت هیچ اقلیت مهاجری مانند ایرانیها در محل مهاجرت خود تاثیرگذار و تعیین کننده نیستند.
وی گفت: درآمریکا از هر 10 نفر اول در علوم هوا فضا، بهداشت و پزشکی معمولا یک نفر ایرانی است و هنر ما باید این باشد که این ظرفیت ها را جذب کنیم.
 
 
شهیدی اظهارداشت: در داخل کشور پس از تجربه تلخ رکود، تورم و تحریم امروز به شرایط قابل قبولی رسیده ایم و با تثبیت نرخ ارز، کاهش تورم، ثابت شدن حجم نقدینگی، رشد منفی از 6.4 درصد به 4.4 درصد مثبت رسیده که شاهد رشد 10 درصدی هستیم که شاید آثار آن فعلا در معیشت مردم احساس نشده است اما بتدریج این وضعیت دیده خواهد شد.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.