قزوین؛

تاکید بر تقویت زیر ساخت های اقتصادی

رییس دفتر رییس جمهور گفت: باید در جهت تقویت زیر ساخت های اقتصادی استان قزوین تلاش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نهاوندیان در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان قزوین که در سالن تبلیغات اسلامی استان برگزار  شد ،گفت : هنوز تعدادی از واحدهای صنعتی استان قزوین با مشکل مواجه اند.



وی افزود: تعداد واحدهای تعطیل  استان قزوین در آغاز دولت ۱۲ درصد بود که این میزان به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

نهاوندیان ، مشکلات دوران تحریم را مشکلاتی  خاص دانست و گفت: امروز از مرحله تحریم به مرحله فرصت رسیده آیم و باید تلاش کنیم که چگونه از این فرصت استفاده کنیم.

وی گفت: ضربه ای که به صنعت کشور وارد شد ناشی از تورم های بالا در کشور بود و باعث شد مواد اولیه گرانتر وارد کشور شود و زمانی که قرار بود کالایی تمام شده را بفروشند آن زمان کالای تولید داخل فروش نمی رفت و بجای آن کالای خارجی وارد کشور میشد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: امروز خوشبختانه نه تورم بالا رفته است و نه  کالای خارجی وارد کشور می شود.

وی افزود: هزینه اضافی تمام شده که در رقابت با کالای خارجی توان تولید کننده داخلی را از بین می برد و هزینه تمام شده برای کالای تولید داخل پایین آمده و زمینه برای تولید با کیفیت فراهم شده است.

نهاوندیان اضافه کرد: امروز دسترسی به بازار های صادراتی هم راحت شده است که تولید کنندگان در صادرات کالای تولیدی خود مشکل ندارند.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: در بازار رقابت امروز ، باید نوآوری رشد داشته باشد و با نوآوری و نوسازی امکان رقابت وجود ندارد.

نهاوندیان گفت: ما برای فصل جدید که مرحله تبدیل فرصت به خلاقیت است نیاز به تشکل های جدید داریم.

تا با بهره گیری از آن برخی از کاستی ها و مشکلات گذشته را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه باید در جهت ایجاد اشتغال پایدار در جامعه تلاش کنیم و افزود: سوال اینجاست من در تبدیل خلاقیت به فرصت چکار می توانم کنم.

نهاوندیان افزود: در ۶ ماهه اول امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین شکل گرفته که این نشان از حمایت از واحدهای تولیدی است .

وی اضافه کرد: باید زمینه امنیت اقتصادی برای توسعه را فراهم کنیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.