جدیدترین یافته ناسا؛ وجود مایعات بر روی سطح یکی از قمرهای مشتری

ناسا اخیراً به شواهد جدیدی مبنی بر وجود مایعات در سطح یکی از قمرهای مشتری دست یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «وایرد»، هفته گذشته ناسا اعلام کرد شواهدی از وجود فعالیت های عجیب در سطح یکی از قمرهای مشتری به نام اروپا پیدا کرده است.

این خبر در سراسر فضای مجازی دست به دست شد. از این جمله می توان استنباط کرد ناسا به شواهدی در خصوص وجود موجودات فضایی در این قمر دست یافته است؛ اما در واقع این طور نیست.

در حقیقت یافته های ناسا حاکی از مشاهده موجودات عجیب و غریب فضایی در این قمر نیست؛ اما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محققان ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل شواهدی مبنی بر وجود مایعات در سطح یخی اروپا (یکی از قمرهای مشتری) پیدا کردند. 

تا جایی که می دانیم، در منظومه شمسی تنها نقاطی که آب در آن جا یافت می شود، از این قرار است: زمین، گانمید (بزرگترین قمر مشتری)، تیتان و انسلادوس (قمرهای زحل) و اروپا (یکی از قمرهای مشتری). براساس اظهارات محققان، احتمال دارد در این نقاط شواهدی مبنی بر وجود حیات یا موجودات فضایی نیز یافت شود.

مایعات موجود در اروپا مانند مایعات موجود در زمین یا تیتان نیست. حجم زیادی از مایعات زیر پوسته یخی این قمر وجود دارد. با این حال، با توجه به فاصله بسیار زیاد این قمر از زمین، امکان تحقیقات بیشتر دشوار می نماید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار