سمنان;

اعزام ۸۰۰ نیروی متخصص از استان سمنان به عتبات

800نیروی متخصص در قالب ۵۰ کاروان از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند که عمدتا در پروژه های نجف اشرف مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان یکی از ماموریت های این ستاد را شناسایی، جذب و اعزام نیروهای تخصصی برای کار در عتبات عالیات اعلام کرد و افزود: این افراد که شامل برقکار، بنا، نقاش، گچکار و کارگر ساده به مدت یک ماه و به صورت رایگان به عراق اعزام می شوند که نیروهای مربوط به استان سمنان عمدتا در پروژه های نجف اشرف مشغول به کار هستند.
رمضانعلی حلوایی تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ پروژه کوتاه مدت تاکنون در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا انجام شده است.
وی، جذب کمک های مردمی در  قالب نقدی و غیر نقدی و شناسایی و جذب نیروهای تخصصی را از ماموریت های ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: این ستاد، پل ارتباطی بین مردم با اماکن مقدسه است.
حلوایی ماموریت دیگر این ستاد را مشارکت در برنامه های ستاد کشوری اربعین عنوان کرد و گفت: این ستاد در کمیته های اسکان و تغذیه و نیز جذب و مشارکت های مردمی حضور دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هشت هزار نفر از مردم استان سمنان در مراسم جهانی پیاده روی اربعین شرکت داشته اند، پیش بینی کرد: امسال ۲۰ درصد افزایش را در این مراسم بزرگ داشته باشیم.
حلوایی به ایجاد چهار موکب توسط ستاد بازسازی استان سمنان در شهرهای کربلا و نجف در اربعین اشاره و گفت: این موکب ها از ۱۰ روز قبل از روز اربعین تا پنج روز پس از پایان مراسم اربعین به ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: توزیع روزانه ۲۰ هزار غذای گرم در این موکب ها پیش بینی شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با اشاره به اینکه باید کمک به عتبات در بین مردم فرهنگ سازی شود، گفت: برای اینکه بتوانیم آحاد مردم را در این امر شرکت دهیم باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و زمینه حضور مردم مستقیم و غیر مستقیم برای کارخیر و ماندگار را فراهم کنیم.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.