سمنان؛

اعزام دانش آموزان و فرهنگیان به عتبات عالیات

ثبت نام این سفر معنوی مهرو آبان امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیر سازمان دانش آموزان استان گفت: مهرماه امسال ، اعزام کاروان‌های عتبات سازمان دانش‌آموزی با اولویت‌‌بندی ثبت‌نام برای مربیان، مدرسان پیشتاز و فرزانه، همکاران فرهنگی و دانش‌آموزانی که تابه‌حال اعزام نشده‌اند، انجام می‌شود.

محمدرضا عامریان افزود: سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از تمام افراد دارای شرایط، برای اعزام در مهر و آبان ماه امسال در قالب چهار کاروان (دو کاروان دانش‌آموزی و دو کاروان همکار فرهنگی) ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

وی همچنین برای اعزام این دوره از دانش‌آموزان به عتبات عالیات، اولویت را برای یاورمربیان پیشتاز و فرزانه و دانش‌آموزانی که مسئول فرهنگی گروه‌ها بوده و در این زمینه با سازمان همکاری داشتند، اعلام کرد.

عامریان با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته سفرهای زیارتی و معنوی عمره مفرده از مهم‌ترین برنامه‌های اردویی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به شمار رفته و سالانه یک کاروان 40 نفره نیز از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می‌شد، افزود: با توجه به لغو سفرهای عمره مفرده، موضوع سفرهای زیارتی عتبات عالیات در دستور کار سازمان دانش‌آموزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سال گذشته با تلاش‌های انجام‌شده، چهار کاروان از دانش‌آموزان و مربیان عضو سازمان دانش‌آموزی استان سمنان به سفر معنوی عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه سفرهای زیارتی این‌چنینی سبب پالایش و تکامل روح دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای را در این سفر معنوی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم که این سفر را در اذهان آنان به‌یادماندنی سازد.

عامریان با اشاره به اینکه ابعاد دینی و مذهبی دانش‌آموزان باید با شیوه‌های جدید و نو تقویت شود، اظهار داشت: دانش‌آموزان اعزام‌شده به سفرهای زیارتی، از سوی سازمان دانش‌آموزی رها نمی‌شوند؛ بلکه از آنان به‌عنوان الگوهای مناسب در سطح مدارس، برای دیگر دانش‌آموزان نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.