سمنان؛

جشنواره فولکلور البرزنشینان در سمنان آغاز شد

فولکلور یا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،آیین افتتاحیه این جشنواره که تا بیست و چهارم شهریور 95 با معرفی فرهنگ عامه، آئین های ویژه شادی و سوگواری، آداب و رسوم، جاذبه های فرهنگی و گردشگری استانهای البرزنشین ادامه دارد، با حضور استاندار و مسئولان استان سمنان برگزار شد.

این جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفی آداب و رسوم البرزنشینان به هم استانی ها، زائران حرم رضوی و مسافران و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم اجرایی شده است.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات 9 استان البرزنشین در این جشنواره نیز در 110 غرفه آغاز به کار کرد و تا پایان برگزاری جشنواره تا 24 شهریور در بوستان شهروندی پارک سیمرغ سمنان میزبان بازدیدکنندگان است.
 
 فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

جشنواره فولکلور البرز نشینان تا بیست و چهارم شهریور 95 در پارک شهروندی پارک سیمرغ سمنان برگزار می شود.

اجرای تعزیه به مناسبت قرار داشتن در آستانه شهادت امام محمدباقر(ع)، اجرای تواشیح، رصد ستارگان و مسابقات فرهنگی، از جمله برنامه های شب نخست جشنواره فولکلور بود.
استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در این نمایشگاه به ارائه صنایع دستی و سوغات منطقه خود در این نمایشگاه می پردازند
غرفه های صنایع دستی همه روزه تا بیست و چهارم شهریور 95 از ساعت 18 تا 23 در محل پارک شهروندی پارک سیمرغ سمنان به روی علاقه مندان گشوده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.