سمنان;

آغاز گشت کنترل و نظارت بر خرید و فروش زغال در سمنان

گشت مشترک کنترل و نظارت بر خرید و فروش زغال تاغ در محل های عرضه کننده زغال تاغ و قلیان سراهای شهرستان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ر ئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: اجرای عملیات گشت و بازرسی مشترک اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی سمنان و با هدف مبارزه با قاچاق زغال تاغ در سمنان از یکم مهر 95 آغازه شده است.

علیرضا رهایی اظهار کرد: این نظارت به وسیله یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان و با همکاری فرماندهی انتظامی، اداره صنعت ، معدن و تجارت استان و سازمان تعزیرات حکومتی استان انجام می شود.

وی گفت: قطع تاغ و تهیه زغال از چوب تاغ مهمترین عامل تخریب جنگل های احیا شده و دست کاشت در نقاط بیابانی سمنان است و پس از سال های طولانی با پشت کار نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آن حفاظت شده است.

رهایی افزود: طبق قانون، خرید و فروش زغال تاغ جرم محسوب شده و در صورت مشاهده زغال تاغ در فروشگاه های عرضه مواد مصرفی و قلیان سراهای سمنان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رهایی با بیان اینکه درختچه تاغ نقش بسزایی در ثبیت شن های روان و بیابانزدایی و کنترل فرسایش بادی و جلوگیری از حرکت ماسه های روان دارد، یادآور شد: جلوگیری هجوم ریزگردها ، جلوگیری از وقوع سیلاب از دیگر مزایای این درختچه با ارزش بیابانی است که حاصل آن حفاظت از شهرها و روستاها، مراکز اقتصادی و تولیدی، مراکز نظامی و خطوط مواصلاتی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: مقابله از هرگونه خرید و فروش زغال تاغ یکی از هدف گذاری های جدی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در سال 95 است.

شهرستان سمنان دارای سطحی معادل 728 هزار 673 هکتار بیابان است که از این میزان 13 هزار و 510 هکتار جز جنگل های دست کاشت از نوع تاغزار و 32 هزار و 429 هکتار جز کانون های بحرانی است که نیازمند کاشت گونه های گیاهی مناسب از جمله تاغ در این مناطق است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار