سمنان;

بیش از 20تخلف واحدهای صنفی همزمان با بازگشایی مدارس شناسایی شد

23 فقره تخلف از واحدهای صنفی مانند کیف و کفش، پوشاک و نوشت افزار، در بازرسی های همزمان با بازگشایی مدارس در سمنان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رییس اتاق اصناف استان سمنان گفت : 14 گروه بازرسی در شهرستان سمنان در یک ماه اخیر، همزمان با بازگشایی مدارس، در صنف های کیف و کفش، پوشاک و نوشت افزار به بازدید پرداختند که در این فرآیندها با انجام 364 مورد بازرسی، 23 مورد تخلف ثبت شد.
علی اکبر صیادجو  ادامه داد: درج نکردن قیمت، گران فروشی و ارائه نکردن فاکتور به مشتریان، بیشترین تخلفاتی بوده که در این بازرسی ها در آستانه بازگشایی مدارس در سمنان ثبت شده است.
رییس اتاق اصناف استان سمنان گفت: در استان هفت اتاق اصناف در هشت شهرستان وجود دارد که 130 اتحادیه را زیر پوشش قرار داده است.
وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد اعضای اتاق اصناف استان که 24 هزار نفر هستند، دارای مجوز و 10 درصد فاقد مجوز هستند.
صیادجو با اشاره به اینکه اتاق اصناف در کشور با برپایی هرگونه بازار موقت چه در قالب بازارهای روزانه یا بازارهای فصلی غیرقانونی به علت نبود نظارت کافی بر موادغذایی از نظر بهداشتی و نبود نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مخالف است، تاکید کرد: هیچ کنترلی از طریق اتاق اصناف در این موارد صورت نمی گیرد.
وی با بیان اینکه ایجاد روزبازارها و دستفروش ها، وجهه قانونی ندارد و تخلف است، تاکید کرد: شهرداری ها به بهانه سامان دهی دستفروش ها، با آنها همکاری می کنند.
صیاد جو با بیان این که نصب صندوق مکانیزه مالیات مستقیم از اول فروردین سال 95 باید صورت می گرفت، تصریح کرد: اگر واحد صنفی که دارای این دستگاه نباشد، از نظر مالیات مستقیم متخلف شناخته و جریمه می شود.
وی گفت: برای خروج از رکود اقتصادی دولت باید سیاست انبساط مالی را جایگزین سیاست انقباضی کند.
رییس اتاق اصناف استان سمنان افزود: دولت گذشته برای کنترل تورم، سیاست مالی انقباضی را در دستور کار قرارداده بود که نقدینگی را به حداقل و نرخ تورم را به عدد قابل توجهی افزایش یافته بود، اما اکنون دولت باید سیاست مالی خود را برای ایجاد اشتغال و خارج شدن از رکود تغییر دهد.
شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، می توانند شکایت خود را به تلفن ثابت 33439199 و یا سامانه تلفنی گویای 124 گزارش دهند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار