همدان؛

راه اندازی مهد کودک استاندارد در همدان

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در همدان راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی مهد کودک استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند از آمادگی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برای شروع سالتحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: 305 مهد روستایی و شهری در سطح استان فعال هستند که در سالتحصیلی جدید نسبت به نام‌نویسی و پذیرش کودکان اقدام کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان مهارت‌آموزی و جامعه‌پذیری هدف اصلی فعالیت مهدهای کودک دانست و افزود: رشد تربیتی و جسمانی، عاطفی، اخلاقی و معنوی، اجتماعی و زیباشناسی از مهمترین محورهای مورد توجه در مهدهای کودک است.

وی بیان کرد: 60 درصد کودکان روستا مهدها به منظور کاهش سوء تغذیه از توزیع یک وعده غذای گرم بهره‌مند هستند و براساس بررسی‌های انجام شده برنامه رشد و تکامل یکپارچه سبب رشد 50 درصدی قد و وزن کودکان شده است.

الوند با بیان اینکه 10 درصد کودکان همدانی از مهدهای کودک استفاده می‌کنند، عنوان کرد: امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی متنوعی برای مدیران و کارکنان مهدهای کودک برگزار شده است و بیش از 1000 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بر اهتمام بهزیستی بر اجرای برنامه‌های مبتنی بر مفاهیم دینی، مذهبی و ملی اشاره کرد و افزود: در مهدهای کودک مقوله پرورش بر آموزش باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا طراحی برنامه‌های پرمحتوا در دستور کار است.

وی با اشاره به تشکیل مرکز رفاه کودک و خانواده ویژه کودکان بالای سن دبستان نیز عنوان کرد: در استان همدان والدینی وجود دارند که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و مکانی برای نگهداری کودکان خود ندارند در این راستا برای کنترل روند تحصیلی و ارائه آموزش‌های اجتماعی این کودکان در مراکز رفاه کودک و خانواده نگهداری و مراقبت می‌شوند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار