همدان؛

جشنواره شيره‌ پزي در مانيزان ملاير

مدير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ملاير گفت: هشتم مهرماه جشنواره شيره‌پزي در روستاي مانيزان ملاير برگزار مي‌شود.

جشنواره شيره‌ پزي در مانيزان ملايربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد بهاري از برگزاري مراسم شيره‌پزي در روستاي هدف گردشگري مانيزان خبر داد و اظهار کرد: اين مراسم روز هشتم مهرماه برگزار خواهد شد.

وي تصريح کرد: اين مراسم با همکاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، فرمانداري و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در ملاير براي هفتمين سال پياپي برگزار مي‌شود.

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ملاير خاطرنشان کرد: اجراي نمايش آييني، موسيقي سنتي، برپايي غرفه‌هاي صنايع‌دستي، سوغات، پخت نان و آش محلي از برنامه‌هاي اين مراسم است.

وي از انتخاب شيره برتر روستا در اين روز خبر داد و گفت: با توجه به اينکه اهالي روستاي مانيزان در اوايل مهرماه به مدت 20 روز درگير پخت شيره هستند، در روز مراسم شيره برتر نيز انتخاب خواهد شد.

بهاري به اجراي مراسم طناب‌کشي در اين روز اشاره کرد و گفت: هر سال اين مراسم با استقبال چشمگيري از اهالي روستا همراه است و از شهرهاي ديگري نيز در اين مراسم حضور مي‌يابند.

وي از حضور مهماناني خارج از استان همدان در مراسم روستاي مانيزان خبر داد و گفت: گردشگران و تورهاي گردشگري نيز از اقصي نقاط کشور براي ديدن اين جشن سنتي حضور خواهند يافت.

وي اضافه کرد: جشنواره شيره‎پزي روستاي مانيزان در سال 90 ثبت ملي شده که بر اين اساس زمينه‌اي براي جذب گردشگر در اين روستا شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.