نگاهی به مسیر قهرمانی آسمان خراش های ایران در فیباچلنج

ملی پوشان بسکتبال کشورمان برای سومین بار پیاپی قهرمان رقابت های فیباچلنج شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ وتور باشگاه خبرنگاران جوان:رقابت های بسکتبال فیبا آسیا چلنج با حضور 12 تیم آسیایی(ایران،کره جنوبی،ژاپن،چین،عراق،اردن،قزاقستان،فیلیپین،چین تایپه،هند،قطر و تایلند) از 19 شهریور ماه در ورزشگاه 12هزار نفری آزادی برگزار شد. 

ملی پوشان بسکتبال کشورمان پس از بازگشت از رقابت های ویلیام جونز و کسب مقام ششم، تمرینات خود را زیر نظر بائرمن سرمربی در تالار آزادی به صورت حرفه ایی آغاز کردند و با تصمیمات کادرفنی 21نفر به این اردو دعوت شدند.پس از تمرینات پی در پی ملی پوشان ،اسامی 12بسکتبالیست برای حضور در رقابت های فیباچلنج معرفی شد.از همان زمان زمزمه هایی برای تشویش در تیم ملی از اطرافیان به علت نبود مهدی کامرانی،صمدنیک خواه بهرامی و حامد آفاق به گوش می خورد.
 اما این موج های منفی نتوانست بر روحیه تیم ملی بسکتبال کشورمان تاثیر بگذارد و آنها همچنان با انگیزه بالا تمرینات خود را پیگیری می کردند و تنها به قهرمانی در رقابت های فیباچلنج می اندیشیدند.

آسمان خراش های کشورمان که در گروه قطر و عراق قرار داشتند در نخستین دیدار خود به دیدار قطر رفتند و به راحتی توانستند از سد این تیم غیرحرفه ایی بگذرند.ملی پوشان کشورمان با روحیه و اعتماد به نفس بالا تک تک حریفان خود را شکست دادند و در مرحله فینال که یکشنبه 28 شهریور برگزار شد برابر تیم کره جنوبی قرار گرفتند.با شکست کره جنوبی تیم ملی بسکتبال کشورمان در رقابت های فیبا آسیا چلنج قهرمان شد و تیم های کره جنوبی و اردن به ترتیب در رده دو و سوم قرار گرفتند.

گزارش/////ویرایش///

پس از قهرمانی در فیبا آسیا چلنج ،حامد حدادی کاپیتان تیم ملی از اینکه استقبال زیادی از این رقابت ها نشده ابراز ناراحتی کرد و همچنین از نبود پیشکسوتان و همبازیان خودش در سالن بسیار متعجب بود و اعتقاد داشت پیش از شروع این تورنمت برای این تیم بسکتبال حاشیه زیاد درست کردند و با وجود این حاشیه ها بسکتبال کشورمان رشد نخواهد کرد.

گزارش/////ویرایش///


صمد نیکخواه بهرامی بسکتبالیست کشورمان از چین این قهرمانی را تبریک گفت:از اين قهرماني خيلي خوشحال شدم.اميدوارم تيم ملي در تورنمنت هاي مهمتر و بهتر قهرمان شود و جواز حضور در جام جهاني و المپيك را دوباره بدست بياورد و روز به روز پرچم ما بسكتبالي ها بالاتر برود.

وی به دلیل عضويت در تيم فوشان در ليگ چين حضور دارد و در این باره گفت: اينجا با چيني ها كلي كري خواندم چون قهرماني آسيا چلنج مايه افتخارم شد.از روز اول تورنمنت با دوستانم در تيم ملي در تماس بودم.
آنها از قهرمان شدن مطمئن بودند.اگر هم انتقادي بود چون خود من سال هاي زيادي در اين تيم بازي كردم به سياست هاي فدراسيون مربوط مي شد و هيچ ربطي به بازيكنان تيم ملي نداشت و هيچ انتقادي متوجه آنها نبود چون كسي در شايستگی آنها شك نداشت و اگر بخواهيم ١٥ تا ٢٠ بسكتباليست خوب در ايران نام ببريم همين بازيكناني هستند که امروز در تيم ملي داريم. اميدارم اين موفقيت ها روز به روز بيشتر شود.

گزارش/////ویرایش///

اما  تیم ملی بسکتبال ايران به لحاظ کارايي و ارزش بازي در ميان تيم هاي شرکت کننده با ۸۲۴ امتياز و اردن با کارايي ۸۰۶ امتياز در مکان هاي نخست و دوم از سطح اول تيم هاي اين دوره جاي گرفتند. جالب است در سطح دوم تيمي نداريم و سطح بندي  تيم هاي بعدي از سطح سوم محاسبه شده که تيم هاي چين (۶۶۰) کره جنوبي (۶۴۳) چين تايپه (۶۳۱) و ژاپن (۶۰۶) محاسبه شده است.

عراق با کارآیی ۵۹۱ و هند با کارآیی ۵۳۹ در سطح چهارم جاي دارند و در سطحي پايين تر فیلیپین با ۳۷۳و قزاقستان با کارآیی ۳۴۳ ايستاده اند. قطر و تايلند که ايران با آنها بازي کرد نيز در سطح هفتم و هشتم بازي ها قرار گرفتند.

گزارش/////ویرایش///

ملی پوشان بسکتبال کشورمان برای بار سوم کاپ آسیا را به دست آوردند.شاگردان بائرمن لایق بهترین ها هستند و با این پشتکار و روحیه بالا می توانند بهترین عملکرد را در مراحل بالاتر داشته باشند کافیست با آنها همدل شویم و باورشان داشته باشیم.شیرینی این قهرمانی به کامتان دلاور مردان.

هاله یارمحمدی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار