قزوین؛

نشست ائمه جمعه استان

نماینده ولی فقیه دراستان گفت : با توجه به اعتمادی که مردم به روحانیت دارند باید این اعتماد با روشنگری و هدایت اصولی مردم تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه درنشست ماهانه ائمه جمعه  که در دفتر امام ‌جمعه تاکستان برگزار شد، افزود : جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه به هیچ وجه حزبی و سیاسی نیست بلکه باید با حفظ استقلال ،مردم را در مسیر درست راهنمایی  و با تذکر بموقع زمینه آگاهی بخشی را فراهم کرد.

امام جمعه قزوین بر حضور و تاثیر ائمه جمعه در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت : معیارهایی برای ورود به این فضا وجود دارد که لازم است ائمه جمعه طبق ضوابط و قوانینِ تعریف شده، شرایط حضور خود را در فضای دانشگاهی فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واقعه غدیر و انتقال پیام آن اشاره و خاطرنشان کرد: درغدیر است که هدف و رسالت انبیا مشخص می‌شود و همه فِرَق مذهبی، احزاب و جناح‌ها نیز باید در مسیر غدیر قرار گیرند.

وی توجه جدی به محرم و دهه امر به معروف را ضروری دانست و اذعان کرد: این که ما برای معروف و منکر چه چیزهایی را مصداق قرار دهیم، مهم است و باید تلاش کنیم تا فضای مردمی را در این ایام به خوبی مدیریت کنیم.

 آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان هم با تبریک عید غدیرخم گفت: باید تلاش کنیم اهداف غدیر بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

انتهای پیام/






 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.