سیستان وبلوچستان

اعزام تیم بومی و محلی استان به جشنواره ملی پسته رفسنجان

رئیس هیأت بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ورزشکاران استان به مسابقات بومی و محلی کشور با عنوان جشنواره ملی پسته رفسنجان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،امین براهویی اظهار کرد: این جشنواره در قالب 4 محور ورزش، موسیقی، غرفه‌های غذاهای محلی و سیاه چادر از روز گذشته به میزبانی رفسنجان آغاز و به مدت 3 روز ادامه دارد.

وی افزود: تیم بانوان زهک متشکل از الهام شیخ لنگی، عاطفه شهرکی، ناهید رنجور، زهرا دهمرده، فاطمه پیروی، عاطفه سرگزی و تیم گانیه آقایان خاش با ترکیب محسن جمشیدزهی، سعید جمشیدزهی، علی شعلی‌بر و عبدالرحمن ریگی به سرپرستی عبدالصمد ریگی در این جشنواره حضور یافتند.

وی ادامه داد: همچنین تیم کشتی شال کمر زاهدان با شرکت بهنام شکوهیان در وزن 90-کیلوگرم، علی مراد قلی 90+ کیلوگرم با مربیگری بهنام شکوهیان در این جشنواره حاضر شدند.

براهویی خاطرنشان کرد: در بخش ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در قسمت بانوان در رشته‌های گانیه، هفت سنگ مهارتی، دوز بازی، مچ اندازی و جدا کردن پسته خندان، در بخش آقایان کشتی محلی شال، گانیه حمل کیسه و تیراندازی روی اسب و در بخش فرهنگی با اجرای موسیقی محلی و آیین‌های سنتی آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار