کاهش 2 درصدی بهای نفت/ طلا ارزان شد

به دنبال افزایش صادرات نفتی ایران، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش صادرات نفتی ایران که باعث ایجاد نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از حد نفت شد، بهای طلای سیاه روز گذشته با 2 درصد کاهش همراه بود. سقوط در بازارهای سهام آمریکا و تقویت ارزش دلار نیز بر بهای نفت خام و دیگر کالاها تأثیر گذار بوده است.

بهای نفت خام برنت با 82 سنت کاهش (معادل 1.8 درصد) به 45 دلار و 77 سنت در هر بشکه رسید. این پایین ترین رقم برای بهای نفت خام برنت در دو هفته گذشته محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 88 سنت کاهش (معادل 2 درصد) به 43 دلار و 3 سنت در هر بشکه رسید. این پایین ترین رقم برای نفت وست تگزاس اینترمیدیت در 5 هفته اخیر معادل 45 دلار و 48 سنت در هر بشکه است. 

نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمیدیت در آخر هفته به ترتیب با 5 درصد و 6 درصد کاهش همراه بودند.

به دنبال قطعی برق در خط لوله اصلی انتقال بنزین "کلونیال" و یک پالایشگاه در ایالت ایندیانای آمریکا، بهای بنزین نیز با حدود 2 درصد افزایش همراه بود.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال انتشار گزارش رشد خارج از انتظار هزینه های مصرف کنندگان آمریکایی در ماه گذشته که راه را برای افزایش نرخ بهره باز کرد، بهای طلا روز گذشته به پایین ترین سطح در مقایسه با دو هفته گذشته رسید.

با وجود اینکه احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، نظرسنجی رویترز نشان داد 100 اقتصاددان از احتمال 70 درصدی افزایش نرخ بهره تا ماه دسامبر خبر دادند.

بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.4 درصد کاهش به 1308.33 دلار رسید. در حال حاضر بهای طلا در پایین ترین سطح در مقایسه با 1 سپتامبر سال جاری میلادی قرار دارد. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل ماه دسامبر نیز با 0.6 درصد کاهش به 1310.20 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار