افزایش بهای نفت در روز ثبات قیمت طلا

بهای جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت؛ اما بهای طلا روزهای ثبات خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و ثابت ماندن حجم واردات ژاپن موجب شد بهای جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یابد.

بهای نفت آتی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 1.8 درصد افزایش (معادل 81 سنت) به بشکه‌ای 44 دلار و 86 سنت رسید. مهلت معاملات ماه اکتبر نیز روز گذشته به پایان رسید و بهای 43 سنت و 44 دلار در هر بشکه برای این ماه تثبیت شد. بازار نیویورک از این پس معاملات نفتی ماه نوامبر را آغاز خواهد کرد.

کارشناسان تجاری افزایش بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت را درنتیجه کاهش7.5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور می‌دانند بطوریکه ذخایر نفت امریکا هم‌اکنون به 507.2 میلیون بشکه رسیده است. فعالان حوزه نفتی انتظار دارند حجم ذخایر نفتی آمریکا دست‌کم 3.4 میلیون بشکه افزایش یابد.

بهای نفت برنت با 1.3 درصد افزایش (معادل 59 سنت) به 46 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.

بهای جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه نسبتا ثابت ماند و تغییر محسوسی در آن مشاهده نشد. علت ثابت ماندن بهای طلا، انتظار سرمایه‌گذاران برای مشاهده سیاست‌های جدید بانک مرکزی ژاپن و تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعیین نرخ سود بانکی عنوان شده است. 

بهای جهانی طلا در رقم هزار و 314 دلار و 80 سنت در هر اونس ثابت باقی ماند. بهای آتی طلا نیز هزار و 318 دلار و 60 سنت در هر اونس تعیین شد. ارزش دلار آمریکا و ین ژاپن در معاملات روز چهارشنبه دستخوش نوساناتی بود و هرکدام کاهش جزئی را تجربه کردند.

علت کاهش ارزش دلار و ین، سیاست‌های جدیدی است که احتمالا بانک‌های مرکزی آمریکا و ژاپن اتخاذ خواهند کرد. ممکن است بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را از 25 صدم درصد به نیم صدم درصد افزایش دهد و بانک مرکزی ژاپن نیز ممکن است نرخ بهره منفی را در چارچوب سیاست جدید مالی اعلام کند.

صادرات ژاپن در ماه اوت 9.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. این یازدهمین ماه متوالی است که صادرات ژاپن با کاهش مواجه می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار