کرمانشاه ؛

پشت سر‌گذاشتن روزها و سالهای سخت

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تشریح آنچه که در طول یک دهه گذشته بر این دانشگاه گذشته است، گفت: روزها و سالهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اکبر اختری گفت:  سال 1384 که استاندار وقت کرمانشاه تصمیم به راه‌اندازی یک دانشگاه جدید برای استان به نام دانشگاه صنعتی کرمانشاه گرفت، یک ردیف بودجه به نام بودجه توازن منطقه ای وجود داشت که نماینده دولت در استان می توانست آن را در هر حوزه و بخشی در راستای توسعه استان هزینه کند، لذا استاندار وقت تصمیم گرفت که به منظور توسعه استان، آن اعتبار را هزینه ساخت و راه اندازی دانشگاه کند.

وی افزود: در همان زمان هیات موسسی متشکل از اغلب مدیران کل تاثیرگذار استان به جهت تسهیل در راه اندازی این دانشگاه تشکیل شد و مقرر شد که ساختمانی به مساحت 80 هزار متر مربع برای این دانشگاه با بودجه  استانی ساخته شود.

اختری تصریح کرد: در همان سال اول و از همان محل بودجه توازن منطقه ای 20 میلیارد ریال به دانشگاه صنعتی کرمانشاه اختصاص یافت و لذا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وقتی این همت عالی استان را دیدی در مدت زمانی کوتاهی با صدور مجوزات لازم برای راه اندازی دانشگاه صنعتی موافقت کردند.

وی گفت: سال 1386 عملا کار جذب دانشجو آغاز شد، اما متاسفانه با حذف بودجه توازن منطقه ای که قرار بود به دانشگاه صنعتی اختصاص یابد، کمک ها به یکباره قطع شدند.

اختری خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال 1386 دانشگاه صنعتی کرمانشاه در حد سه کلاس دانشجو داشت و به علت نبود ساختمان و فضای آموزشی، کلاسها در دل دانشگاه رازی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در همان سالها استاندار وقت همدان که کرمانشاهی بود ساختمانی به مساحت 12 هزار و 500 متر را به دانشگاه صنعتی همدان اختصاص داد، اما در استان کرمانشاه نصف یک ساختمان 700 متری به دانشگاه صنعتی اختصاص داده شد.

وی گفت: ساختمانی که به دانشگاه صنعتی کرمانشاه اختصاص داده شد در واقع متعلق به ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که از پله های این ساختمان کوچک 700 متری، از یک طرف معتاد برای درمان بالا می آمد و از طرف دیگر دانشجو برای تحصیل.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاکید کرد: شرایط اسف بار دانشگاه به همین منوال ادامه داشت تا اینکه در سال 1388 و در جریان سفر هیات دولت وقت به استان، مبلغ دو میلیارد تومان از طرف نهاد ریاست جمهوری و دو میلیارد تومان هم از طرف استانداری و مبلغ اندکی هم از سوی وزارت علوم برای تسریع در ساخت ساختمان این دانشگاه اختصاص داده شد، اما در عمل هیچ خبری از دو میلیارد تومان ریاست جمهوری نشد و از دو میلیارد استانداری هم فقط 1.5 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اختری افزود: در ادامه به دلیل روند رو به افزایش جمعیت دانشجویان، ناچار بودیم فضای آموزشی مورد نیاز آنها را تامین کنیم و به همین منظور 9 ساختمان را در سطح شهر اجاره کردیم و توانستیم سرانه 8 تا 10 متر مربع را برای آنها فراهم کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: من دو عذرخواهی بابت گذراندن این سالهای سخت بدهکارم، یکی به دانشجویان و اساتید که شرایط سختی را در ساختمانهای اجاره ای گذارندند و عذرخواهی دوم از مردم منطقه پردیس به واسطه مزاحمت هایی را که برای آن به دلیل اختصاص دادن ساختمانهای مسکونی به آموزشی داشتیم.

وی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: در سال 1390 و در جریان سفر مقام معظم رهبری 10 میلیارد تومان به تکمیل پروژه دانشگاه صنعتی کرمانشاه کمک شد، اما از آنجایی که در آن سالها، کشور با تحریم های سنگین مواجه شد عملا خبری از پرداخت این 10 میلیارد تومان نشد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهارکرد: از اول سال 1392 شروع به اختصاص بودجه های سفر رهبری به دانشگاه صنعتی کرمانشاه شد و خوشبختانه ارقام خوبی تخصیص یافت که نهایتا توانستیم در جریان سفر اخیر دکتر روحانی به استان، 16 هزار متر مربع از ساختمان دانشگاه صنعتی را شامل 30 کلاس درس، 38 مورد آزمایشگاه، کتابخانه و ... افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: در نظر داریم تا بهمن ماه پیش رو هفت هزار متر مربع دیگر از پروژه ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه را افتتاح کنیم که این بخش از ساختمان شامل سلف سرویس، اتاق اساتید، سالن آمفی تئاتر و ... است.

اختری اظهار کرد: تا به اینجای کار بالغ بر 350 میلیارد ریال هزینه پروژه ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه شده و حدود 50 میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار می خواهد تا به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در حال حاضر 2050 دانشجو در یازده رشته کارشناسی و پنج رشته کارشناسی ارشد دارد.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.