کرمانشاه؛

سلامت جامعه ایرانی با تخصصی شدن فیزیوتراپی

یک فیزیوتراپیست گفت: با تخصصی شدن رشته فیزیوتراپی می‌توان سلامت جامعه ایرانی را بیش از پیش تامین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید قاسمی اظهار کرد: با توسعه شهرنشینی و ماشینی شدن زندگی، چاقی و کم تحرکی به علت تغییر سبک زندگی، قرار گیری در وضعیت‌های نامناسب بدنی به علت پشت میز نشینی و استفاده مکرر از کامپیوتر که علت افزایش اختلالات ساختاری و اسکلتی می باشد و همچنین تغییر در نوع اپیدمیولوژی(علت)بیماری‌ها که از بیماری‌های عفونی به ناتوان کننده افزایش یافته، نیاز و ضرورت رشته  فیزیوتراپی در سلامت جامعه انکارناپذیر شده است.

 قاسمی گفت: در دوران جنگ تحمیلی فیزیوتراپیست‌های کشورمان نقش حیاتی در درمان و توانبخشی مجروحان داشتند و حتی در حال حاضر نیز ارایه خدمات فیزیوتراپی به جانبازان و معلولان ادامه دارد.

وی گفت: فیزیوتراپیست به منظور درمان، ابتدا بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد و با طرح روش درمانی مناسب با استفاده از تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و مانورهای دستی و تمرینات و تکنیک های ورزشی از پایه علم عضلات و حرکت شناسی به درمان بیماران  می‌پردازد.

قاسمی اظهارکرد: درمان فیزیوتراپی مناسب توسط شخص فیزیوتراپیست می تواند با کاهش درد و طبیعی کردن حرکات و فعالیت بیمار(حرکت به عنوان اساس زندگی) و همچنین افزایش استقلال و کیفیت زندگی افراد همراه باشد و حتی گاهی از برخی از جراحی ها و استفاده بی رویه از داروها بی نیاز می‌شود.

وی گفت: امروزه مشکل سلامت جامعه مبارزه و مهار فلج اطفال نیست، بلکه جامعه ایرانی با توجه به هرم سنی و جمعیتی با مشکلات عضلانی و اسکلتی و نورولوژیک همچون سکته مغزی و مشکلات ساختاری همانند انحراف ستون فقرات، کمردرد، زانو درد و همچنین چاقی و فشار خون روبرو می‌شوند و باید بیشتر مورد توجه فعالان جامعه پزشکی قرار بگیرند.
 
وی افزود: نقش فیزیوتراپیست حفظ و افزایش توانایی افراد در حرکت و فعالیت است و کیفیت در ادامه زندگی را به افراد هدیه می بخشد و تحرک و استقلال را برای بیماران به ارمغان می آورد .
 
قاسمی گفت: فیزیوتراپی می‌تواند بیماران را در جهت رسیدن به اهدافی مانند تطابق افراد با محیط کار، افزایش کیفیت زندگی و کاهش نیاز به برخی از جراحی ها و درمان دارویی طولانی مدت سوق دهد.

وی افزود: با گسترش دانش فیزیوتراپی این رشته اکنون در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و هند دارای بیش از 20 تخصص مختلف در زمینه‌هایی مانند فیزیوتراپی قلب و ریه، ارتوپدی، منوال تراپی(درمانهای دستی)و... است. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار