مشهد؛

صادرات فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است.

صادرات فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ابراهیمی، دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
وی یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی بوده و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.
وی اعلام کرد: با توجه به نقش اثرگذار قرنطینه های دامی در صادرات دام و فرآورده ها خام دامی، این اداره کل به عنوان یکی از مجریان برگزاری همایش ملى راهکارهاى توسعه صادرات محصولات دامى در مشهد فعال بوده و محوریت این بحث را عهده دار خواهد بود.
ابراهیمی، محورهای این همایش را شامل؛ قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در صادرات محصولات دامی، شرایط صادرات دام و فرآورده های دامی به کشورهای مقصد، دستورالعمل های صادرات، واردات و ترانزیت، ارزش افزوده حلال در محصولات صادراتی با تاکید بر استانداردهای سازمان همکاری اسلامی OIC، آشنایی با اصول استاندرادسازی و بررسی شاخص های استاندارد در محصولات دامی، معرفی بازار کشورهای هدف و نحوه حضور در آنها دانست.
همچنین در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده های خام دامی استان از 4قرنطنیه مرزی، 2قرنطنیه بین استانی و 3قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می پذیرد.
همایش راهکارهای توسعه محصولات دامی هفتم مهر در مشهد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام// ف.ح

برچسب ها: صادرات ، فرآورده ، خام ، مجوز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.