سرهنگ روحی در واکنش به اظهارات رئیس کانون سردفتران

مردم هزینه زیادی برای انتقال خودرو در دفترخانه‌‌ها پرداخت می‌کنند/ برگ سبز خودرو سند مالکیت قانونی است

معاون فنی مهندسی پلیس راهور  گفت:  باید توجه داشت که الزامی برای صدور دو سند و ثبت نقل و انتقالات در دو مرجع مختلف وجود ندارد.

مردم هزینه زیادی برای انتقال خودرو در دفترخانه‌‌ها پرداخت می‌کنند/ برگ سبز خودرو سند مالکیت قانونی استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید روحی در بازدید خود از مرکز شماره‌گذاری الغدیر در واکنش به اظهارات رئیس کانون سردفترداران و ایجاد شبهاتی درباره عدم وجاهت قانونی سند خودرو صادره از سوی پلیس اظهار داشت: به استناد ماده قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی، متعاملین موظفند برای بررسی اطلاعات خودرو، بررسی هویت متعاملین  وهمچنین تخصیص پلاک به نام مالک جدید، به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا اضافه کرد: براساس قوانین موجود تنظیم سند برای خودرویی که وجود نداشته یا فاقد اصالت است، یا دستور قضایی برای ممنوعیت نقل و انتقال آن وجود دارد، فاقد وجاهت قانونی است لذا قانون‌گذار در ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده 29 تصریح کرده که تنها کارشناسان راهنمایی و رانندگی قادر به بررسی اصالت خودرو هستند.

وی با تاکید بر اینکه سند خودروی صادره از سوی پلیس یک سند رسمی و کاملا معتبر است به سامانه‌های متصل به سامانه شماره‌گذاری خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سامانه شماره‌گذاری پلیس به سامانه‌های آگاهی، سامانه اجرائیات، سامانه تصادفات و ... متصل است و برای صدور سند خودروها تمامی معیارهای قانونی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

سرهنگ روحی در پاسخ به ادعای رئیس کانون سردفتران در خصوص عدم توانایی پلیس در بررسی ممنوع‌المعامله بودن برخی افراد و یا بررسی وجود حکم قضایی برای برخی از خودروها گفت: در حال حاضر سامانه‌های پلیس به شکلی طراحی شدند که می‌توانند به صورت خودکار از ارائه خدمات تعویض پلاک و شماره‌گذاری به افراد ممنوع‌المعامله یا خودروهایی که در توقیف قضایی قرار دارند جلوگیری کنند لذا با توجه به اینکه سامانه‌های شماره‌گذاری پلیس سامانه‌های برخط آنلاین هستند و ورود هرگونه اطلاعات جدید از هر نقطه از کشور به این سامانه قابل بهره‌برداری در سایر نقاط کشور است، می‌توان به صورت کامل اطلاعات متعاملین و اصالت خودرو را بررسی کرد.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه برای مسئولین کانون سردفتران این است که از ابتدای سال 95 بیش از142 هزار فقره حکم قضایی در سامانه شماره‌گذاری پلیس ثبت شده که بیش از 9 هزار فقره از این احکام مربوط به افراد ممنوع‌المعامله بوده است.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور با تاکید بر جامعیت سامانه پلیس در شماره‌گذاری و صدور سند خودرو گفت: با توجه به کامل بودن و جامعه بودن این سامانه، سالانه بیش از 400 هزار فقره استعلام از این سامانه از سوی مراجع قضایی انجام می‌شود.

سرهنگ روحی با اشاره به یکی دیگر از شبهات مطرح شده از سوی کانون سردفتران مبنی بر اینکه پلیس قادر به مشخص کردن سهم مالکیت یک خودرو برای چند نفر نیست، نیز گفت: در سامانه‌های شماره‌گذاری از مدت‌ها قبل پیش‌بینی صدور سند مالکیت خودرو برای چند نفر انجام شده و قابلیت مذکور این امکان را می‌دهد تا یک وسیله نقلیه در مالکیت چند نفر قرار گیرد و به صورت دانگ دانگ مالکیت آن مشخص شود.

وی افزود: در حال حاضر این امکان وجود دارد که در برگه سند سبز خودرو سهم هر یک از مالکین به صورت جداگانه و مجزا مشخص شود.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور در ادامه با بیان اینکه هزینه صدور برگ سبز در مراکز شماره‌گذاری پلیس به مراتب کمتر از هزینه ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسنادرسمی است گفت: هزینه تعویض پلاک و صدور برگ سبز خودرو در مراکز شماره‌گذاری پلیس بین 50 تا 100 هزار تومان و براساس قیمت خودرو متغیر است و این در حالی است که هزینه ثبت نقل و اتقالات خودرو در دفترخانه‌ها چندین برابر این مبلغ بوده و متعاملین مجبورند هزینه‌های بسیاری را برای ثبت این نقل و انتقالات در دفترخانه‌ها پرداخت کنند.

سرهنگ روحی  در پایان با تاکید بر کافی بودن اخذ سند مالکیت خودرو از سوی پلیس و مخیر بودن شهروندان برای ثبت نقل و انتقالاتشان در دفاتر ثبت اسناد رسمی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که الزامی برای صدور دو سند و ثبت نقل و انتقالات در دو مرجع مختلف وجود ندارد و به عنوان مثال همانطور که برگ سبز مالکیت خودرو برای خودروهای نوشماره و وارداتی که هیچ دفترخانه‌ای برای آنها سند صادر نمی‌کند کافی است، این سند سبز برای سایر خودروها نیز کفایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
همینه که دفاتر اسناد رسمی ماهانه 60 تا 100 میلون تومان درآ»د دارن دیگه و منت سر مردم میزارن . کجای دنیا برای ماشین میرن این همه پول پرداخت میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
ایول دستبوستم سرهنگ.
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
حرفی که پلیس میزنه کاملا منطقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
مفت‌خوران پر اشتها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
دفتر دار ها دنبال کاسبی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
من قسم میخورم همه کسانی که با این کار مخالفند دفتر ثبت دارند یا به نوعی منافعی می برند..
میگید نه برید تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
دم پليس گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
بسیاری از دعوی قضایی بخاطر عدم ثبت سند خودرو و هزینه زیاد ان هستش و صدور سند توسط پلیس میتونه امار این دعوای رو کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
کل اصطلاحاتی که این مقام محترم اظهار کردند اصلاحات ثبتی است،نظیر سند و متعاملین،چطور خود مسئولان نیروی انتظامی برای خودشون میرن دفترخونه ولی به مردم میگن نرین دفترخونه و به قولی اعتماد به سند خودشون ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
باباتموم کنید این مساله رو مردم سرگردون شدن نمیدونن چیکارکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
جناب سرهنگ لاییییییییک
Russian Federation
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ای ولله سردار...این دفترخانه ها پدر مردم را درآوردند لطفا پیگیری کنید به نتیجه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ازدولتمردان وپلیس خواهشمندیم که برگ سبزتوسط پلیس راتوسط مجلس شورای اسلامی به صورت یک قانون دربیاورند که به دفترخانه ها ومحضر مردم دیگر مراجعه ننمایند وکارشان درست بشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
با تشکر از مسئولین راهنمایی و رانندگی خواهشمند است مسرانه پیگیر این موضوع باشیدباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
به پلیس افتخار میکنم .ایول درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ایول این درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ممنونیم راهنمایی رانندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
این درسته ..والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
وقتی پلیس جمهوری اسلامی می گوید برگ سبز کافی می باشد و واقعیت هم همین می باشد..درود بر پلیس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
والا اکثرا خریدار ها میگویند سند بزنید چونکه هزینه اش به عهده فروشنده است .باید عرف هزینه محضر به عهده خریدار باشد تا دیگر کسی دنبال سند زدن نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
افرین داره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
توی همین برگ سبز باید محل نقل وانتقال در مراکز پلیس وتوسط خود پلیس انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ازپلیس کمال تشکر رادارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
مرحبا به نیروی انتظامی
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
واقعا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برای ثبت اسناد هم باید همین کار را کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبزه خودرو کفایت میکنه دفتر خانه ها فقط پول زیادی از مردم میگیرن به نظره بنده مجلس شورای اسلامی باید در این موضوع ورود پیدا کنه و یک قانون تصویب بکنه تا دیگه ثبت و اسناد انقد پوله اضافی ازمردم نگیرند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبزه خودرو کفایت میکنه دفتر خانه ها فقط پول زیادی از مردم میگیرن به نظره بنده مجلس شورای اسلامی باید در این موضوع ورود پیدا کنه و یک قانون تصویب بکنه تا دیگه ثبت و اسناد انقد پوله اضافی ازمردم نگیرند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبزه خودرو کفایت میکنه دفتر خانه ها فقط پول زیادی از مردم میگیرن به نظره بنده مجلس شورای اسلامی باید در این موضوع ورود پیدا کنه و یک قانون تصویب بکنه تا دیگه ثبت و اسناد انقد پوله اضافی ازمردم نگیرند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبزه خودرو کفایت میکنه دفتر خانه ها فقط پول زیادی از مردم میگیرن به نظره بنده مجلس شورای اسلامی باید در این موضوع ورود پیدا کنه و یک قانون تصویب بکنه تا دیگه ثبت و اسناد انقد پوله اضافی ازمردم نگیرند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دمتون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خدارا شکر ممنونیم از پلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
باتشکر از پلیس.خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
احسنت به پلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
از خبرنگار کامنت ها کمال تشکر دارم .با دل وجان نظرات مردم را انتشار می دهند.خسته نباشید
Seychelles
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خیلی عالی.این درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
چقدر دفتر خانه ها پول زور گرفتن !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
چه عجب يه نفر هم به فكر مردم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ایول سرهنک حرفت حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا خیرتون بده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
کانون سردفترداران خیلی براش مهم است که همچین منبع درآمدی رو از دست نده .اونا اصلا به فکر مردم نیستند باید به ریس پلیس راهور افتخار کرد و برای ریيس کانون سردفترداران تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ایولااآآاآ فقط اگه این ماموران محترم گاهی وقتا الکی گیر ندن کارتون بیسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
اين حرف شما باعث سر در گرمي مردم ميشه و اصلا منطقي و اصولي نيست .

قانون حرف اول و آخر رو ميزنه و قانون ميگه بايد ثبت دفترخانه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
مردم ما هميشه ساده فكر مي كنند و ديد باز و منطقي ندارند كلا هر جا كه به نفعشون باشه مي گن افرين باريكلا من هم دچار همين بحران شدم دنبال كار سند با ورثه روبرو شدم چند برابر هزينه كردم تا تونستم سند بگيرم
اقايون راهور و مراكز تعويض پلاك شما چرا با افكار عمومي بازي مي كنيد و مردم رو دچار بحران و چالش مي كنيد بريد اين قضيه رو تو مجلس حل كنيد مردم رو بخاطر جيبتون سر كار نذاريد اقا يكم خدا ترس باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
از نظر قضایی هم مشکل باید حل لشه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته
۰۳:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
از نظر قضایی مشکلی وجود نداره طبق قانون ثبت ماموران دولتی میتوانند سند رسمی صادر کنند بلکه تفسیر قانون باید توسط قضات درست اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دوست عزيزي كه مي گيد از كارخانه مي گيرم ماشين سند براي مراجع قضايي ندارم . در جريان باشيد همون سند اوليه كارخانه بنام شما صادر شده و سند محصوب ميشه و از نظر مراجع قضايي بنچاق سند اطلاعات عموميتو بيشتر كن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته
۰۳:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
سند خودرو که کارخانه صادر میکنه چطور سند محسوب میشه در حالی که طبق قانون مامور دولتی که پلیس هستش سند محسوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
جناب سرهنگ محبت کنیددرمراکزتعویض بابنربزرگ به مردم اطلاع رسانی کنیدکه نیازبه رفتن به دفترخانه نیست مردم ازاین بلاتکلیفی پرداخت هزینه های مازادخلاص بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
درود بر پلیس قهرمان سند سبز پلیس شفاف ومعتبر تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام ببخشید من یه ماشین خریدم تعویض پلاکش کردم ولی سند قطعی به اسم من نزده منظورم برگ سبزش هست...بعدش الان رفتم بفروشمش میگن باید قطعی خورده باشه الان باید چیکار کنم به اون ادم دسترسی ندارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سردفتران دزدند سران مملکت و مجلس باید جلوشو بگیرن
-
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
بایداین گفتگوههادرمجلس انجام شودتاقانونی بشود درغیراینصورت هرکدام حرف خودشون رومیزنن وهیچ گره ای ازمشکلات روحل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
من برای انجام یک وکالت به چندین دفتر خانه مراجعه کردم که اکثرا یا ایراد بنی اسرائیلی می گرفتند یا کار را بدلیل کثرت کار رد می کردند بعدا کاشف به عمل آمد چون بعد از کثر هزینه حق الثبت و حق التحریر چیز زیادی گیر دفتر خانه نمیاد امتناع می کردند چون دنبال معا ملات درشت و تپل هستند و کارهای کوچک را رد می کنند، د...های سرگردنه که میگن یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دفتر خانه ها خون مردم را تو شیشه کرده اند نگاه کنید ببینید سر دفترها چه زندگی اشرافی دارند هیچ کاخی با خراب کردن کوخها ایجاد نمی شود چرا مالیات برای این سردفتران در نظر نمی گیرید تا اینقدر اختلاف طبقاطی بوجود بیاید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
من یه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فروختم ، واسه انتقال سند و محضر کلا ۸۲۰ هزار تومن پول دادم ، واقعا چرا ؟ این پولا کجا میره ، کجا خرج میشه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
حرف جناب سرهنگ کاملا درسته
چرا کاغذ بازی الکی میکنن
چرا هزینه های اضافی تو این گرونیها رو دست مردم میزارن
مگر دفتر خانه ها چه کار شاقی میکنن که اینقدر هزینه بابتش از مردم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
من یک پیکان داشتم که برگ سبز داشت هیچ وقت هم آن را انتقال ندادم تا فرسوده شده آن را با همین برگ سبز اسقاط کردم ریالی هم به این دفترخانه ها ندادم این پولی که دفترخانه ها می گیرند واقعا بی مورد است بدون زحمت پولهای کلانی از مردم می گیرند این که قسمتی حق التحریر و حق الثبت است درست اما سهم زیادی هم با پول شیرینی نصیب خود می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
باریکلا به سرهنگ روحی ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خداوند خیرشان بدهد بالاخره یه حرکتی انجام شد که نفع مردم باشه.
محبوب ترین مردمان نزد خداوند بزرگ افرادی هستند که برای خلق خدا سودمند ترند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
منم موافقم این نظر هستم مجلس هم باید تصویب کنه این موضوع رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
واقعا برای یک خودرو نیازی به دو سند نیست سردفتران فقط برای منافع خودشون میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
اگر به قسمت پايين برگ سبز خودرو نگاه كنيد ميبينيد كه قسمتي براي ماليات و عوارض خودرو تعبيه شده يعني اين پولهايي كه تو دفترخونه ميگيرن كه شامل ماليات نقل و انتقال و غيره هست در هر صورت بايد پرداخت بشه چون مالياته.پس فكر نكنين با دفترخونه نرفتن هزينه كمتر ميشه
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
دوست عزیز این چه ربطی به مالیات داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام اگر سند محضری واجب است پس چرا ماشین صفر سند ندارد وهمان فاکتور فروش سند محسوب می شود .و برگ سبز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
اگه برگ سبزخودرو حکم سند رو داره پس چرا دفترخونه ها از صدور وکالتنامه برای امور مرتبط به ماشین امتناع میکنن؟؟؟ بایه مثال سوالموشفاف میکنم:
اگرسندخودرودردفترخانه بنام شخصی ثبت بشه وروزی که اون شخص قصدفروختن ماشینوداشته باشه وبه هردلیلی قادربه حضوردرمراکزتعویض پلاکو نداشته باشه ،فرضاًخارج ازکشوره، میتونه ازطریق دفترخانه وکالت انجام تمامی امورنقل وانتقالو به شخص خریدار توکیل کنه.درصورتیکه اگرسندقطعی خودروبنامش نباشه هیچ دفترخونه ایی حاضربه صدوروکالتامه به روی برگ سبز خودرونیست.
لطفا تکلیف مردموروشن کنید.اگربرگ سبزسنده؟ طبق قانون هرسندی قابلیت صدوروکالتنامه روداره،چرا دفترخونه هارومجاب به صدوروکالتنامه نمیکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
عالی دم شما گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا شاهد وآگاهست که جهت فروش یک پراید 86 بخاطر انتقال وبنام کردن که سند اصلی بنام شخصی بود در خارج از کشور من بیش از 5/1میلیون هزینه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دوستانی که میگن کار به دادگاه رسید ازتون سند دفترخانه میخوان پس ما که ماشین صفر خریدیم بریم از کجا سند دفترخانه بیاریم.لطفا مردم را به خرج اضافی وادار نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
باتشکرازجناب سرهنگ عزیز!بنده هم موافقم که سندبرگ سبزسندرسمی باشدامیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح که چندین سال است انجام بشودروموردتصویب قراردهند تابرگ سبزسندرسمی خودروهااعلام گردد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام امیدوارم دولت نیز برای اینکه هزینه اضافی به مردم تحمیل نکند با یک بخشنامه کل کار را به نیروی انتظامی واگذار کند و قوه قضائیه هم همکاری لازم را با نیروی انتظامی بکند.همچنین نیروی انتظامی هزینه ها را بالا نبرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
آفرین ، محضرها فقط با استفاده از عدم اشراف مردم به قانون ، خرج اضافه رو دست مردم میذارن
قیمت پراید ، با یک یخچال یا یک تلویزیون برابری میکنه چرا دفترداران دنبال ثبت محضری این کالاها نیستند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
این برگ سبزی که قبلا تحت عنوان "شناسنامه مالکیت خودرو"به دست خریداران داده می شد مدتی است تغییر عنوان یافته و با همان ماهیت به نام "سند مالکیت خودرو"تحویل مردم داده می شه.
آیا ماهیت این برگه سبز یا شناسنامه خودرو تغییر یافته است؟قطعا پاسخ منفی است.مثل اینه یه گنجشک رو رنگ کنی و بخوای به عنوان قناری جا بزنی؟!
ماهیت تغییر نکرده است.همان است که قبلا بوده.
اصلا در این برگه سبز فروشنده و خریدار امضایی نمی کنند.
اصلا در این برگه سبز مبلغ خودرو و شرایط و تعهدات طرفین قید نمی گردد.
واقعا این اقدامات در یک کلمه خلاصه میشه:قانون شکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سردار گرامي اگر واقعاً به فكر مردم هستيد اصل تعويض پلاك و كندن و نصب كردن فيزيكي يك پلاك فلزي را اصلاح كنيد كه سال هاست در كشورهاي ديگر و در اين عصر تكنولوژي و بهره برداري انفورماتيك منسوخ شده است . آيا نمي شود همان پلاك نصب شده را در سيستم به نام ديگري كرد ؟
آيا جز منافع مالي نيروي انتظامي بدون در نظر گرفتن وقت و سرمايه مردم توجيه ديگري در تعويض فيزيكي پلاك وجود دارد؟
چراوقتي يك پلاك قبلاً چاپ و توليد شده و در دست صاحب ماشين هست بازهم به اسم توليد و چاپ پلاك از مردم پول اخذ مي گردد؟
جناب سردار خود شما چند بار به مراكز تعويض مراجعه كرديد تا ازدحام و معطلي مردم را ببينيد. صف هاي طولاني و تعداد كم مراكز تعويض پلاك
عوام فريبي كه شاخ و دم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
با پلیس موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا خيرتون بده تو اين گراني و مشكلات زياد مالي واقعا خيلي به درد مردم فقير ميخوره با پولي كه من به دفتر خانه واسه سند پژوه ٤٠٥ دادم واقعا حداقلش هزينه هاي دفتر و كلاس و مدرسه بچه م رو واسه يه سال دادم خسته و درمانده شدم از اين هزينه هاي اضافي هيچ كس به درد اين مردم فقير و بيچاره نمي خوره
Germany
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
باتشکرازجناب سرهنگ ونظرکارشناسانه شان درکم کردن هزینه مردم درتعاملات خودرویی می خواستم بدونم اگه چندبارتعویض بلاک انجام بشه ایانفراخرمیتواندبامراجعه به محضرانتقال سندرا بانفراول که سندکمبانی به نامش است انجام دهدیاهمه نفرات قبل هم بایداین کارروانجام بدن
Germany
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
با سلام ،دفترخانه علاوه بر حقوق قانونی ،اغلب وجه اضافه نیز دریافت میکنند .در حالیکه درامد انها از هر سند بعنوان حق التحریر بیش از پنجاه هزارتومان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
مردم هزینه زیادی پرداخت میکنند این جمله درست نیست درستش اینست از مردم پول زیادی میگیرند یعنی مردم باید بدهند مجبورند بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خيلى خوبه به شرطى كه اطلاع رسانى بشه مردم خودشون اصرار نداشته باشن برن دفترخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دمتون گرم، باریکلا واقعا همین طور ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
واقعا"دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
با تشکر از پلیس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا خیرشون بده من دارم تو آژانس کار میکنم بخدا یکی از مشکلاتم این بود از کجا پول دفترخانه رو جور کنم سند ماشین به نامم بشه در صورتی که برگ سبز رو قبلا به نامم زده بودم،خدایا شکرت،خدا کنه تمام مسئولین همینطور به فکر مردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
کسانی که ازاین تصمیم خوشحالید اگه کارتون به شکایت و دادگاه رسید یا خدای نکرده اتفاقی واسه ماشینتون افتاد .ازتون بنچاق رسمی ثبت شده در سامانه ثبت اسناد میخوان.اون موقع برید به پلیس بگید بهتون سند بده خوش خیالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
درود برای پلیس دلسوز مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
بنظرم باید مجلس وارد قضیه بشه تا خیال مردم هم راحت بشه. هردوطرف حرف خودشونو میزنن و این وسط مردم بلاتکلیف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
اخه بیچاره دفتر خونه ها.از فردا یه ترفند دیگه پیدا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
آفرین.موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دستمریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
بله از نظر هزينه خيلي خوه ولي بنده وقتي براي يه اختلاف بين فروشنده و خريدار مراجعه كرددم به مراجع قضايي و از بنده بنچاق سند دفترخانه خواستند من هم فريب همين اختلاف دفترخانه و پليس شدم و چندين برار هزينه كردم تا مالك و فروشنده بنچاق سند رو پيدا كنم و از اون به بعد هر وقت ماشيني خريدم سند دفترخانه رو هم گرفتم
نكنيد با مردم اينطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
من یک پرایدلیزینگی برداشتم قسطاش که تموم شدمیخوام بفروشم چون تورهن شرکت سایپاست اول بایدازجیب خودم بنام خودم بزنم،بعدخواستم سندبزنم بنام خریداریک خرج دیگه یعنی دوتاخرج سند،چراکسی جوابگونیست؟چراکسی اعتراض نمیکنه؟
به اندازه کافی سراین ماشینهامردم مکافات دارن چراهزینه های شرکت روهم مردم بدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
واقعا سردفترها پول زور ومفت از مردم میگیرند
باید روز قیامت مسئولین پاسخگوباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
افرین پلیس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
بهترین کار را پلیس انجام میدهد و قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
درود بر شرفت
۱۲
آخرین اخبار