اردبیل؛

برگزاری پنجمین کنگره منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر اواخر شهریورماه به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید ناصر اسحاقی در نشست مطبوعاتی خود با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل با تبریک عید قربان و فرارسیدن عید غدیرخم به عنوان عید ولایت و امامت اظهار کرد: با اقدامات خصمانه و به دور از رفتارهای انسانی و موازین صریح اسلامی و بین‌المللی که دولت عربستان انجام داد مانع از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال شد که چنین رفتارهای خصمانه و از سر لجاجت و دشمنی آل سعود تاسف‌بار است.

وی افزود: سران آل‌سعود در سایر عرصه‌ها نیز با ایجاد چالش و تنش منطقه‌ای به دنبال آتش‌افروزی در منطقه خاورمیانه بوده و دست‌های خون‌آلود آنها جان هزاران انسان بیگناه را نشانه گرفته است به طوری که آل‌سعود با تفکر و اعتقاد سلفی و وهابی‌گری در مقابل جهان اسلام صف‌آرایی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر اواخر شهریورماه به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

اسحاقی تصریح کرد: آنها با این تفکرات انحرافی به دنبال آن هستند که سایه سیاه خود را بر جهان اسلام بیشتر بیندازند تا امت اسلامی در بدبختی و سیه‌روزی گرفتار شده و نتواند خودش تصمیم‌گیر آینده جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: شایسته است متفکران و اندیشمندان بلاد اسلامی با استفاده از ظرفیت کنگره حج تلاش کنند تا بیش از هر زمان دیگر عربستان را با موضع‌گیری قاطع خود به نقطه انزوا کشانده و جواب اقدامات غیرقانونی آنها را بدهند تا هر چه سریع‌تر دوران فترت حج ابراهیمی به سر آمده و حجاج با خیال راحت مناسک حج خود را در مکه مکرمه و مدینه منوره انجام دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، برگزاری ، کنگره ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.