افزایش سرعت اینترنت با واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی قوت می‌گیرد

مدیر عامل یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی معتقد است با واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی سرعت اینترنت تا چند برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبداللـه فاتح گفت: بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امکانات مازاد سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود تا این بخش بتواند از این امکانات استفاده کرده و خدمات ارائه دهد.

وی افزود: تعرفه‌های اجاره این امکانات در این مصوبه تعیین شده و شرکت مخابرات این اقدام را آغاز کرده است.

فاتح همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای اخذ فیبر تاریک اظهار داشت: پیرو مصوبات جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بین مراکز مخابراتی مراکزی را راه‌اندازی خواهیم کرد و امید می رود بتوانیم FTTX را نیز تا کابینت‌های نزدیک ساختمان‌ها فیبرکشی کنیم تا امکان ارائه سرویس‌هایی با سرعت بالا به مشترکین فراهم شود.

وی از همکاری این شرکت با سایر استانهای کشور و گرفتن امکانات از مخابرات استانی خبر داد و اعلام کرد: مذاکراتی با مخابرات استان آذربایجان شرقی انجام شده تا در شهر تبریز امکانات پایه داکت و فیبر دریافت شود.

فاتح در ادامه به اثرات مثبت واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این امر سرعت اینترنت افزایش خواهد یافت و اگر فیبر تاریک در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد دیگر نیازی نیست تا مگابایت محدود از مخابرات اجاره شود.

وی تاکید کرد: با این اقدام سرعت چند برابر افزایش یافته و کیفیت سرویس ارائه شده به مصرف‌کننده نیز بالا خواهد رفت.

مدیرعامل این شرکت ارائه‌ دهنده خدمات اینترنت در پایان، ارائه فیبر تاریک را فرصتی برای کاهش انحصار مخابرات ایران دانست و گفت: با فیبر تاریک ما در کنار شرکت‌های مخابرات استانی شبکه ایجاد کرده و ارتباط مشترک با شبکه بین‌المللی از مبدا تا مقصد در بستری غیر از مخابرات شکل می گیرد.

منیع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار