وقوع درگیری میان موافقان و مخالفان ترامپ در سخنرانی ایالت کالیفرنیای شمالی

در سخنرانی انتخاباتی ترامپ میان حامیان و مخالفان وی درگیری صورت گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت گاردین، روز دوشنبه، هنگامی که دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – درباره اظهارات هیلاری کلینتون – رقیب دموکرات وی – مبنی بر رقت‌انگیز بودن حامیان ترامپ صحبت کرد، سخنرانی انتخاباتیش بار دیگر با خشونت مواجه شد.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از حامیان ترامپ، یک تظاهرکننده مخالف این نامزد جمهوری‌خواه را در شهر "اشویل" ایالت کارولینای شمالی مورد ضرب و شتم قرار داد. این نخستین خشونت فیزیکی در تجمع‌های تبلیغاتی وی طی چند ماه اخیر بوده است. با این‌که در گذشته میان حامیان و مخالفان وی درگیری‌هایی صورت گرفته است و گستره آن‌ها حتی تا آستانه شورش در شهرهای شیکاگو و "سن خوزه" رسیده است، در چند ماه گذشته به نظر می‌رسید سخنرانی‌های وی بدون این‌گونه جنجال‌ها برگزار خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند پیش از شروع درگیری، فرد مخالف ترامپ به این نامزد انتخاباتی اشارات رکیکی داشته است.

این اتفاق در حالی رخ داد که ترامپ به اظهارات کلینتون که حامیان رقیب انتخاباتیش را "یک مشت انسان رقت‌انگیز" خوانده بود، حمله کرد. با این‌که کلینتون پس از آن از موضع خود عقب‌نشینی کرد، وی همواره تاکید کرده است: "ترامپ تبلیغات انتخاباتی خود را تنها بر پایه تعصب و تردید بنا کرده است و به نفرت، جایگاهی ملی بخشیده است."

ترامپ تلاش کرد این اظهارات کلینتون را حمله‌ای به قشر کارگر آمریکا معرفی کند. وی در روز دوشنبه در سخنرانی خود گفت: "هیلاری کلینتون نسبت به طبقه کارگر آمریکا احساس نفرت دارد. او انسان‌ها را مانند اشیا خطاب می‌کند و برایشان جایگاه انسانیت قائل نیست."

پس از آن‌که کلینتون به دلیل مسائل پزشکی به صورت موقت از مبارزات انتخاباتی خارج شده است، حملات به وی نیز افزایش یافته است. به نظر می‌رسد مسئله سلامت هیلاری کلینتون به عنوان دست‌آویزی برای انتقاد ترامپ علیه وی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار