ترامپ: رئیس بانک مرکزی آمریکا باید خجالت بکشد!

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا این بار "جنت یلن" را بخاطر افزایش ندادن نرخ بهره هدف حملات لفظی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا روز گذشته در گفتگو با این شبکه اعلام کرد: بانک مرکزی با پایین نگه داشتن نرخ بهره می خواهد به خواسته ی باراک اوباما عمل کند.

ترامپ در ادامه گفت: جنت یلن و سیاستگذاران بانک مرکزی بسیار با سیاست هستند و یلن باید از کاری که با این کشور می کند خجالت بکشد. بانک مرکزی آمریکا با پایین نگه داشتن نرخ بهره "بازار سهامی ساختگی" ایجاد کرده است. 

وی افزود: نرخ بهره به درخواست اوباما پایین مانده است. هر گونه افزایش هم بسیار بسیار اندک خواهد بود؛ زیرا آنها می خواهند اوباما برود و فرد جدید نرخ بهره را افزایش دهد و سپس شاهد اتفاقاتی که در بازار سهام می افتد، باشند. 

وی همچنین در این مصاحبه به مشکلات سلامتی "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اشاره کرد.

این نامزد جمهوری خواه همچنین با اشاره به اینکه تا زمان باقی ماندن اوباما نرخ بهره تغییر نمی کند، گفت: اوباما می خواهد برود. او می خواهد بقیه عمرش را گلف بازی کند و برایش مهم نیست پس از ماه ژانویه چه اتفاقاتی می افتد. من عاشق نرخ پایین بهره هستم. اما بخاطر کشور، نرخ بهره باید افزایش یابد.

"نیل کاشکاری،" رئیس بانک مرکزی شعبه مینیاپولیس در مصاحبه ای جداگانه با سی ان بی سی با اشاره به اظهارات ترامپ درخصوص سیاست های این بانک گفت: این موضوع حقیقت ندارد.

"چارلز بابرینسکوی،" عضو مؤسسه سرمایه گذاری "آریل" گفت: باید از بانک مرکزی بخاطر از دست دادن فرصتهای افزایش نرخ بهره و همینطور آسیب به برنامه های بازنشستگی انتقاد کرد. اما اینکه ترامپ بخواهد صحت فعالیت های بانک مرکزی را زیر سؤال ببرد، خطرناک بوده و عمل مناسبی نیست. 

وی در ادامه گفت: من فکر نمی کنم جنت یلن تصمیمات خود را برای کمک به کلینتون یا اوباما اتخاذ کند. آنها معتقدند اقتصاد کشور به اندازه ای ضعیف است که در حال حاضر زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار