جنگ در سودان جنوبی مقامات این کشور را ثروتمند کرده است

سازمان سنتری گزارش داد جنگ داخلی در سودان جنوبی باعث ثروتمند شدن مقامات این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان 'سنتری'به سرپرستی جورج کلونی بازیگر مشهور هالیوود گزارش داد که جنگ مخرب داخلی در سودان جنوبی باعث شده است تا مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهوری و رقیب اصلی وی ثروتمند شوند.

این سازمان که وظیفه ردیابی حامیان مالی و تامین کنندگان هزینه های مناقشات و جنگ در آفریقا را برعهده دارد، می افزاید: مقامات ارشد سودان جنوبی که در نهایت مسئول بی رحمی و قساوت های جمعی در این کشور هستند به لطف جنگ موفق به ثروت اندوزی شده اند در حالی که حقوق کارکنان دولت ناچیز است.

این جنگ بی رحمانه که در دسامبر 2013 و هنگامی آغاز شد که 'سالوا کی یر' رئیس جمهوری سودان جنوبی 'ریک ماچار ' رقیب خود را به توطئه برای کودتا متهم کرد، تاکنون به قیمت از دست رفتن جان ده ها هزار نفر تمام شده و چندین برابر بیشتر از جمعیت این کشور را مجبور به ترک خانه و کاشانه شان کرده است.

حدود نیمی از جمعیت سودان جنوبی برای زنده ماندن به کمک غذایی نیاز دارند و بیش از 800 هزار نفر به عنوان پناهنده به کشورهای همجوار گریخته اند.

روستاهای بی شماری به آتش کشیده شده و از بین رفته اند و بگفته سازمان های حقوق بشر ، نیروهای دولتی و شورشیان طرفدار ماچار هردو از تجاوز جنسی به عنوان سلاح جنگی استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان می گوید در حالی که رقابت سیاسی اغلب به عنوان علت اصلی جنگ سودان جنوبی مطرح شده است اما در واقع ' کاتالیزور کلیدی ' آن رقابت بر سر جایزه بزرگ، کنترل دارایی های دولتی و منابع طبیعی فراوان بین شبکه های دیوانه ثروت رقیب تحت رهبری ' کی یر و ماچار ' است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hamlet
۰۲:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
من یه درخواست از شما دارم اگر انجامش دادید میدونم واقعا خبرنگارید و کارتون خبرنگاری. همین ساعت 32 میلیاردی میرسلیم برید تحقیق کنید از کجا اورده؟؟ مگه حقوقش چقدره؟؟ این ک ساعتش وای ب حال ویلاهاش و خانه هاش. از کجا اورده؟؟ لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار