معاون شهردار تهران خبر داد

طرح سراسری LEZ يك ماه زودتر اجرا می‌شود/افزايش ظرفيت اتوبوس و قطار در ماه مهر

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداری تهران گفت:طرح كاهش از اول مهر ماه اجرايي می‌شود و از اول آبان ماه سراسری می‌شود.

طرح سراسری LEZ يك ماه زودتر اجرا می‌شود/افزايش ظرفيت اتوبوس و قطار در ماه مهربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازيار حسيني معاون حمل و نقل ترافيك شهرداری تهران در ستاد استقبال از مهر گفت: سال تحصيلی جديد يك ميليون و 100 هزار دانش آموز و به عبارتی 9 درصد كل دانش آموزان كشور و 800 هزار دانشجو كه 17 درصد دانشجو های كل كشور را شامل می‌شود در تهران وارد مدارس و دانشگاه می‌شوند و همين اتفاق باعث افزايش حجم سفرهای درون شهری می‌شود.

وی افزود: اطلاع رسانی ها در خصوص برنامه های مهرماه از يك هفته قبل آغاز می شود و اوج ترافيك و مشكل ما در هفته نخست مهر ماه است.

مازيار حسينی بيان كرد: با راه اندازی سرويس مدارس و با يك برنامه ريزی دقيق تا حدودی مي توان ترافيك را كاهش داد؛ از همين رو از تمام توان خود در مترو، اتوبوسرانی و تاكسيرانی استفاده مي كنيم و حدود 49 رام قطار و 50 دستگاه اتوبوس تا قبل از مهر ماه به ناوگان حمل و نقل افزوده می شود. همچنين ايستگاه شهيد قدوسی در خط 3، طی هفته های آتی (تا پايان شهريور) به بهره برداری می رسد.

معاون شهرداری در ادامه بیان كرد: سال گذشته 15 هزار برچسب سرويس مدارس توزيع شد، اما امسال پيش بينی مي كنيم 20 درصد افزايش سرويس مدارس را داشته باشيم و اين عدد به 18 هزار سرويس مدرسه برسد.

وی گفت: تا اين لحظه 18 هزار برچسب سرويس مدارس چاپ شده و اين آمادگی را داريم كه به ميزان تقاضا برچسب سرويس مدرسه توزيع كنيم.

حسينی افزود: با هماهنگي های صورت گرفته با پليس راهور قرار بر آن شد تا در ساعات پس از تعطيلي مدارس و در زمان جابه جايی دانش آموزان هيچگونه محدوديتی در تردد سرويس مدارس نداشته باشيم.

معاون شهرداری در خصوص طرح كاهش بيان كرد: همه اجزای دولت، پليس و شهرداری با هم همپيمان شدند تا طرح LEZ اجرا شود؛ چرا كه اين طرح نقش بسزايی در كاهش آلايندگي هوای شهر دارد.

وي در پايان ادامه داد: طرح كاهش از اول مهر ماه اجرايی مي شود و توسط پليس معاينه فنی خودروها در زمان ورود به محدوده زوج و فرد كنترل می شود و از اول آبان ماه طرح LEZ سراسری می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
خب طرح رو توضيح مي داديد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
آخ جونم طرح لز بلاخره اجرایی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
ایول من خیلی منظر طرح lez هستم
طرح بسیار خوبی است lez
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۷:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
طرح LEZ چی هست؟
آخرین اخبار