قزوین؛

تاکید بر نقش مهم ایران در جاده ابریشم

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از مناطق تاریخی کشور ، بر به نقش مهم ایران در جاده ابریشم تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ پوینده دریازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم که در سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین درحال برگزاری است، گفت : ایران به عنوان یک کمربند اصلی در این راه به عنوان نگینی درخشان، مرکز امنیت  مسیر باستانی جاده ابریشم است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه کشورمان درمسیر تاریخی جاده ابریشم گفت: سایر کشورهای در مسیر جاده ابریشم می توانند با استفاده از پتانسیل کشورمان ظرفیت های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تاریخی خود را با احیای این مسیر توسعه دهند.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از مناطق تاریخی کشور با اشاره به اینکه جاده ابریشم نماد صلح است، افزود: ایران یکی از کانون های جهان درحوزه گرشگری است.

 پوینده، بازسازی و احیای بناهای تاریخی در مسیر جاده ابریشم را مورد توجه دانست و افزود: دولت ایران در احیای بناهای تاریخی در طول سال های اخیر تلاش زیادی داشته و این بناها را پس از ترمیم دوباره به بخش خصوصی سپرده و موفق به واگذاری 50 بنا به این بخش شده است.

وی با اشاره به اینکه درایران بیش از یک میلیون بنا و اثر تاریخی وجود دارد و دولت واگذاری بیش از 700 بنای تاریخی برای سپردن به بخش خصوصی دردستور کار خود قرار داده است، افزود: از این تعداد بنای تاریخی 32 هزار اثر در فهرست آثار ملی و 21 هزار اثر در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

پوینده ، یکی از سیاست و برنامه های دولت را بازآفرینی بناهای تاریخی عنوان کرد و گفت: بازآفرینی این بناها می تواند علاوه بر احیای این مجموعه ها رشد اقتصادی و گردشگری را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به مجموعه تاریخی سعد السلطنه افزود: این مجموعه تاریخی یکی از فاخرترین مجموعه های درون شهری است که صندوق احیا و بهره برداری از مناطق تاریخی کشور پس از مرمت به شهرداری قوزنی سپرده  است که در طول سال های اخیر این مجموعه توانسته علاوه بر ایجاد جذب گردشگر، گردش مالی خوبی را هم داشته باشد.

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.