قزوین؛

تمدن واژه شناخته شده همه ملت ها است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : تمدن واژه شناخته شده همه ملت ها است که باید جنبه ظاهری و باطنی آن را در نظر گرفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی دریازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم که در سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین در حال برگزاری است گفت :  تمدن ظاهری به مانند این است که ما صرفا ظاهر یک ظرف را تماشا می کنیم، اما باید به  جنبه باطنی این مسئله  توجه کرد  و آن این است که باید بدانیم که چه کسی این ظرف را ساخته است.

وی افزود: در نگاه دینی و اسلامی به مولفه های انسانی اشاره شده که مهم ترین آن خصیصه انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  با اشاره به اینکه برخی از تمدن ها مولفه انسانی را یادآوری می کند، گفت: نخستین تمدن انسانی این است که انسان خدا را بشناسد و با خدا ارتباط برقرار کند، چرا که خداوند در قرآن می فرماید: کسانی که که ایمان آورده اند، این را بدانند که تنها با یاد خدا دل ها آرم می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شناخت کرامت انسانی یکی دیگر مولفه تمدن انسانی است، افزود: زندگی اجتماعی و ارزشمند و آرامش بخش در سایه اتصال مولفه های انسانی با خدا وند محقق می شود.

وی گفت: چهارمین مولفه انسانی ایجاد جامعه جهانی دربستر امنیت است، زیرا وقتی در جهان امنیت برقرار باشد، آرامش در جهان حکم فرما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تمدن ساختمانی و صنعتی و تمدن مبنی برتکنولوژی صرفا تمدن ظاهری است، افزود: این میراث اگر چه ارزشمنداست، اما انسان مقصود و هدف است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تمدن ، واژه ، شناخته ، ملت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.