قزوین ؛

تقویت دیپلماسی عمومی با تشکیل مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بر تقویت دیپلماسی عمومی با تشکیل مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم گفت : از این فرصت استفاده می کنم و پیشهاد می دهم برای تقویت دیپلماسی عمومی و تحقق صلح و آرامش مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تشکیل شود.

داوود محمدی ،  نقش انسان را در توسعه پایدار مهم و تاثیر گذار دانست و اضافه کرد:  در دنیای امروز برنامه ریزی برای توسعه شهری بدون توجه به شهروندان راه به جایی نخواهد برد.

وی تصریح کرد : هر شهر یا کشوری اگر نتواند در مسیر شهروند سازی و توجه به نیازهای آن گام بردارد از گردونه رقابت حذف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود : همه ما وظیفه هایی در زمینه محیط زیست ، فقر زدایی و توسعه پایدار داریم.

داوود محمدی گفت : کمبود مسکن ، ترافیک ، تخریب محیط زیست ، بحران آب و تراکم جمعیت و دهها مورد دیگر مردم در شهرها را سردرگم کرده و کیفیت زندگی را به شدت به مخاطره انداخته است .

وی اضافه کرد : برای حل این مسائل راهی جز تکیه بر انسانها و مشارکت فعال آنها نیست.

نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اگر می خواهیم ایده هایمان در زمینه کیفت زندگی تحقق یابد انسان باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی بسیاری از مشکلات امروز جامعه را از یاد بردن هویت اصلی دانست  .

وی تاکید کرد : باید از پشتوانه غنی الهی و تاریخ کهن برای توسعه پایدار استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه جاده ابریشم را نمادی از تاریخ و کهن مشرق زمین و ارتباط آن با سایر ملل دانست .
داوود محمدی گفت : قزوین که زمانی مرکز ارتباطات بود و نمونه آن کاروان سرای سعد السلطنه است باید  به عنوان شهری تاریخی و اصیل به جایگاه اصلی خود برگردد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه از آمادگی مجلس برای کمک به رونق مسیر جاده ابریشم با هدف تقویت دیپلماسی عمومی خبر داد.

داوود محمدی گفت : ما نیازمند بازنگری در مدیریت ها و برنامه ها برای بهبود خدمات شهری هستیم و این مهم با حاکمیت قانون و تفاهم و گفتگو محقق می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.