قزوین؛

اجلاس جاده ابریشم فرصتی برای بازآفرینی مناسبات فرهنگی و اقتصادی است

استاندار قزوین گفت : مجموعه ای از فرصت های ارزشمند اقتصادی و فرهنگی می تواند در اجلاس شهرداران جاده ابریشم پیش روی شهرداران شهرهای جاده ابریشم قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم افزود : از دیرباز ایجاد تبادلات منسجم و سازمان یافته با عنوان راهی برای توسعه اقتصادی و تبادلات فرهنگی مطرح بوده است ودر این زمینه ایجاد الگوی فاخر و کهنی همچون جاده ابریشم به عنوان یکی از نمونه های موفق ارتباطات فرهنگی و اقتصادی در بازآفرینی روابط شهرهای این مجموعه  را فراهم آورد.

وی گفت: به نظر می رسید همکاری در چهارچوب چنین شبکه منسجمی علاوه بر امتیازاتی که برای هر دو طرف خواهد داشت می تواند شهرهایی با قابلیت های اقتصادی متنوع و متکمل و فرهنگ های مختلف را گرد هم آورد و زمینه ای برای تخصصی کردن فعالیت های شهرهای مختلف مسیر جاده ابریشم باشد .

استاندار  افزود: به عبارتی در این سیستم هر شهر بنابر شخصیت اقتصادی و فرهنگی خود عهده دار جایگاهی در تولیدات اقتصادی و فرهنگی خواهد بود و از تولیدات شهرهای دیگر استفاده می کند.


همتی این گونه تبادلات را معامله ای برد برد دانست و افزود: کشور ایران از گذشته تا کنون به دلیل موقعیت مکانی مناسب از نقاط عطف تاثیر گذار از مسیر غرب به شرق بوده است و همین مسئله سبب شده است تا قزوین بتواند مرکز ثقل ارتباط پذیری شهرهای مختلف کشور باشد.

وی بیان کرد: با این توانمندی های استان قزوین و قرار گیری آن در موقعیت گره گاهی، تنوع اقلیم، تنوع فرهنگی سابقه تاریخی کهن و حضور گسترده در فعالیت های صنعتی و بازرگانی ملی حائز امتیازات ارزشمندی است که نقش کلیدی در مبادلات توسعه ملی و منطقه ای به استان بخشیده است.

استاندار قزوین با اشاره به قرارگیری استان قزوین در گره گاه ارتباطی کشور گفت: استان قزوین می تواند به مرکز ثقل فعالیت های تجاری وارتباطی بین ایران و شهرهای جاده ابریشم تبدیل شود.

همتی خاطر نشان کرد: گسترش کریدور های اقتصادی و اجتماعی امروز مورد توجه کشور ایران است و مناطقی که دارای چنین قابلیتی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود.

استاندار یادآور شد : با این توصیف استان قزوین دربرگیرنده قابلیت های بسیاری در شبکه جاده ابریشم است و امید است با شناخت هرچه بیشتر این توانمندی ها عهده دار جایگاهی مناسب در این شبکه شهری شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.