گیلان؛

گسترش پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور

پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش و غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور ارتقاء می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت گفت: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش 60 درصد در کشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است و در نظر است پوشش این طرح گسترش یابد.

سعید محمودیان افزود: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است که با تفاهم نامه به امضاء رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسرکشور ارتقاء می یابد.

وی اضافه کرد: دراین راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده که بزودی جهت اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت همچنین گفت: در کارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان که با هدف استفاده از نظرات کارشناسان محیطی بعنوان طرح موفق در نظام سلامت در اجرایی شدن برنامه سلامت گوش و شنوایی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران بررسی شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه های بهداشتی کشور نظرات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.