رشت؛

گرامیداشت روز جهانی کودک

جشن روز جهانی کودک امروز در رشت برگزار شد و هزارو 400کودک این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر کل بهزیستی گیلان در این جشن گفت: در حال حاضر 15هزار و 400کودک دختر و پسر زیر سن دبستان در 520 مهد های کودک شهری، حاشیه شهر و روستا مهد آموزش می بینند.

محمد رضا پارسی افزود: پارسال 60میلیون ریال برای تجهیز و توسعه و تامین یک وعده غذای گرم در روستا مهد ها و مهدهای حاشیه شهر هزینه شده است.

وی گفت: بهزیستی گیلان همچنین سال گذشته بیش از 4میلیارد ریال برای پرداخت بخشی از شهریه کودکان مددجوی بهزیستی و خانواده های کم درآمد به مهدهای کودک اعتبار تخصیص داده است.

مدیر کل بهزیستی گیلان از راه اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده در استان خبر داد و افزود: چگونگی اجرای این طرح در حال برنامه ریزی است و در تلاش هستیم تا با راه اندازی این مرکز در آینده ای نزدیک، مکان آموزش کودک به همراه والدین را فراهم کنیم.

پارسی افزود: از آنجایی که انسان محور توسعه است سعی داریم تا محیط مهدهای کودک را علاوه بر محیط آموزشی بر اساس آموزه های دینی به محیط بالندگی و بروز خلاقیت آینده سازان جامعه نیز تبدیل کنیم.

در ادامه معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان نیز با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت دینی کودکان زمینه ساختن جامعه آرام و با امنیت را فراهم می کند افزود: آشنا ساختن کودکان با رعایت قوانین و مقررات از دوران خردسالی می تواند در کاهش جرم و بزهکاری در جامعه موثر باشد.

سرهنگ خیر خواه با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین و مقررات باید از کودکی انجام گیرد افزود: مهدهای کودک محیط آموزشی مناسبی برای تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه است.

جشن روز جهانی کودک با اجرای ویژه برنامه های مختلف شامل اجرای سرود ، نمایش و مسابقه گرامی داشته شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، گرامیداشت ، روز ، جهانی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.