اعتباربخشی؛ فرصتی برای افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با سطح‌بندی مجدد خدمات در وزارت بهداشت و مکلف کردن دانشگاه‌ها، کمبودها برای چشم‎انداز 1404 مشخص می‌شود.

صدف علیپور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مسئله اعتباربخشی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در بخش درمان اظهار داشت: هم‌اکنون این اعتباربخشی ها تنها برای بازدید سنجه ها ابلاغ شده به طوری که از زمان دقیق شروع آن اطلاعی نداریم. 

وی با بیان اینکه اکنون سنجه ها بازبینی شده و تعداد آنها کاهش یافته، تصریح کرد: در گذشته سنجه ها بیشتر جنبه تئوری داشت که پس از بازبینی عملیاتی تر شده و در بازدید از بیمارستان ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در فرآیند اعتباربخشی این دوره وظایف پرستاران، پزشکان و کارکنان بیمارستان سنجیده می شود که به نظر می‌رسد مفیدتر از گذشته باشد.

وی با اعلام اینکه با ابلاغ برنامه اعتباربخشی به بیمارستان ها، آموزش ها را شروع کردیم، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی برای آموزش، بیمارستان ها را به سطح مطلوب جهت کسب امتیاز بالا برسانیم.

علیپور درباره وضعیت کمبود تخت در استان تهران نیز تصریح کرد: مشکل کمبود تخت در این استان با توجه به جمعیت و مراجعه بیماران از شهرستان، جدی تر از سایر مناطق کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: با بررسی ها در یک فاصله زمانی مشخص، متوجه شدیم 40 درصد بیماران از شهرستان به بیمارستان های تهران مراجعه می کنند که نیاز تهران بیش از میزان واقعی و جمعیت آن است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سطح بندی مجدد خدمات در وزارت بهداشت شروع و به دانشگاه ها تکلیف شده تا کمبودها برای سال 1404 مشخص شود. همچنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران که شامل بیمارستان های دولتی، خصوصی و تمامی مراکز درمانی است، طبق برآوردهای فعلی با کمبود حدود 4 هزار تخت درمانی مواجه هستیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار