دامغان؛

افتتاح ایستگاه پمپاژ اضطراری سد مخزنی دامغان

ایستگاه پمپاژ اضطراری سد مخزنی دامغان با حضور فرماندار در محل سد شهید شاهچراغی دامغان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان،به مناسبت هفته دولت، ایستگاه پمپاژ اضطراری سد مخزنی دامغان از نوع لجن کش 12 اینچ به دست فرماندار در سد شهید شاهچراغی این شهرستان افتتاح گردید.
ایستگاه پمپاژ  اضطراری سد مخزنی دامغان با حضور فرماندار، مدیریت امور آب شهرستان و کارمندان ادارات و مسئولین شهرستانی در محل سد شهید شاهچراغی دامغان افتتاح شد.
 مدیریت امور آب شهرستان دامغان در این آیین گفت: با عنایت به وقوع سیلاب های مکرر در حوزه آبریز منتهی به سد دامغان و مشکلات حاصله ناشی از هدایت جریان سیلابی به پایین دست که موجبات نارضایتی و ضرر و زیان اراضی زراعی پایین دست را فراهم نموده بود امور منابع آب شهرستان اقدام به احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری در این محل نمود.
 علی خراسانی تصریح کرد: پمپ این ایستگاه از نوع لجن کش 12 اینچ با توان مصرفی 37 کیلو وات است که حداکثر آبدهی این پمپاژ 350 لیتر بر ثانیه می باشد.
خراسانی  افزود: این ایستگاه در محل سرریز سد دامغان احداث شده است تا در مواقع سیلابی با شروع پمپاژایستگاه باز شود و زمینه هدایت آب با کیفیت و کمیت مناسب به شبکه آبیاری پایین دست سد دامغان فراهم گردد.
خراسانی گفت: هزینه متعلقات این ایستگاه شامل پمپ اتصالات و استقرار آن در دریاچه سد ۱۵۰ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات آب منطقه ای سمنان هزینه گردیده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.