شاهرود؛

اجرای طرح سد کلاته خیج از سال 97

استاندار سمنان گفت: اعتبار اتمام پروژه به ارزش 12 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که اعتبار لازم را در بودجه سال 97 منظور می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود، استاندار سمنان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای احداث سد در منطقه شده است گفت: اما این پروژه اعتبار لازم برای تکمیل ندارد.

محمدرضا خباز با اشاره به اینکه فاز اول مطالعاتی سد کلاته خیج انجام‌شده و برای فاز دوم مطالعاتی نیازمند اعتبار هستیم افزود: دراین‌بین اعتبار اتمام پروژه به ارزش 12 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با اتمام کار مطالعات پروژه بتوانیم اعتبار لازم را در بودجه سال 97 منظور کنیم.

وی بابیان اینکه برطرف کردن مشکلات منطقه کلاته خیج ازجمله اولویت‌های مسئولان استان محسوب می‌شود، اظهارداشت: در برطرف شدن مشکلات روستاها همان‌طور که گفته شد ابتدا باید آن‌ها را شناسایی و با مدیران مربوطه موردبحث و بررسی قرارداد تا بتوانیم پیگیری لازم را انجام دهیم.

خباز بابیان اینکه تصمیمات خوبی در راستای پیشرفت شهر کلاته خیج اتخاذ شد، تصریح کرد: کار ارزشمند تولیدی لباس که در شهر کلاته خیج و به همت والای مردم آن شکل‌گرفته یکی از اقدامات بسیار خوب و مظهر اقتصاد مقاومتی است، مجموعه‌ای که بدون حمایت‌های دولتی ولی با مدیریت صحیح گام‌های ارزشمندی را در زمینهٔ تحقق شعار سال برداشته اما امروز با مشکل نقدینگی مواجه است.

وی بابیان اینکه در اختیار گذاشتن یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی البسه در شهر کلاته خیج می‌توانند رونق بیشتری در کسب‌وکار آن‌ها ایجاد کند و چرخ‌های بیشتری به حرکت درخواهد آمد، افزود: پیگیر مشکلات این بخش خواهیم بود و با همکاری واحدهای صنفی و اتحادیه مربوط این اقدامات به‌زودی انجام خواهد شد.

استاندار سمنان بابیان اینکه در روستاها به دنبال شناسایی مشکلات و برطرف کردن آن هستیم، اعلام کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای احداث سد در منطقه شده است اما اعتبار لازم برای تکمیل ندارد اما فاز اول مطالعاتی آن انجام‌شده و برای فاز دوم مطالعاتی نیازمند اعتبار هستیم و دراین‌بین اعتبار اتمام پروژه به ارزش 12 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با اتمام کار مطالعات پروژه بتوانیم اعتبار لازم را در بودجه سال 97 منظور کنیم.

خباز همچنین پوشش انهار کلاته خیج را نیازمند 150 میلیون تومان اعتبار دانست و گفت: تخصیص این هزینه از اعتبارات شهرستان شاهرود در سال 96 شرایط آن فراهم خواهد شد و همچنین 260 میلیون تومان اعتبار برای مجتمع آب در دستور کار قرار دارد که کار عملیاتی آن سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار