ایلام؛

20 میلیون ریال میانگین درآمد ماهیانه متکدیان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: میانگین درآمد ماهیانه متکدیان در ایلام 20 میلیون ریال است که در برخی معابر و مسیرهای پر تردد شهری به 40 میلیون ریال نیز می رسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی مهرعلیزاده اعلام کرد: کمتر از 10 درصد از متکدیان استان ایلام نیازمند واقعی هستند که پس از شناسایی، پرونده آنها برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده می شود.
مهرعلیزاده اضافه کرد: ستاد ساماندهی متکدیان در استان و شهرستان ها با هدف ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه های اجرایی و ارتقای کارایی و بهبود روش های مربوط به مبارزه با تکدی گری و جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت افراد متکدی و موارد مشابه و همچنین تنظیم وظایف دستگاه های عمومی و دولتی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه طرح تشدید جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و استانداری در دستور کار است، افزود: بیش از 80 درصد متکدیان استان ایلام غیر بومی هستند.
مهرعلیزاده گفت: بیشتر متکدیان از اتباع و مهاجران خارجی هستند که پس از شناسایی و جمع آوری از طریق اداره اتباع نیروی انتظامی رد مرز می شوند.
وی اظهار کرد: متکدیان مهاجر استان که درصد قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند، عمدتا زن و ساکن مناطق حاشیه ایی هستند که برخی از آنها به دلیل مشکلات اخلاقی، پایبند نبودن به مسائل اجتماعی و سعی در کسب درآمد از راه های نامشروع مانند دزدی، اغفال آسیب های زیادی بوجود می آورند.
وی گفت: با همکاری مددکاران اجتماعی بهزیستی وضعیت کودکان کار نیز پس از جمع آوری مورد بررسی قرار گرفت که در صورت بد یا بی سرپرست بودن، سرپرستی شان به بهزیستی واگذار می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام افزود: از متکدیان معتاد هم پس از جمع آوری تست های چند گانه گرفته می شود تا نوع بیماری آنها مشخص شود و سپس برای ترک اعتیاد به مراکز ترک ارجاع می شوند.
مهر علیزاده اضافه کرد: براساس ماده 712 و 713 و 1173قانون مجازات اسلامی تکدی گری جرم قابل تعقیب و مجازات است که براساس بند پنج ماده 55 قانون شهرداری ها جمع آوری متکدیان و اسکان موقت تا تعیین تکلیف وظیفه شهرداری است و ماموران انتظامی بر اساس بند چ ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به برخورد با ولگردی به عنوان یک جرم مشهود، هستند.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.