آبدانان؛

هدر رفت 25 درصدی آب شرب در آبدانان

فرماندار آبدانان گفت: به علت فرسودگی 33 درصدی شبکه آبرسانی در شهر آبدانان، 25 درصد از آب شرب این شهر به هدر می رود.

هدر رفت 25 درصدی آب شرب در آبدانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید عسگری در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی چشمه های آب شرب شهر آبدانان در سراب گفت: پس از زلزله 6.2 ریشتری مردادماه سال 93 در شهرستان آبدانان، خسارت های فراوانی به زیر ساخت های این شهرستان وارد شد که یکی از این خسارت ها، افزایش فرسودگی شبکه آبرسانی، افزایش هدر رفت آب و خسارت به چشمه های آب شرب در سراب این شهرستان بود.

وی افزود: 33 درصد از شبکه آبرسانی به شهر آبدانان فرسوده است که اگر این فرسودگی اصلاح شود تا 20 سال آینده مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

فرماندار آبدانان تصریح کرد: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی به این شهر باعث جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل و اصلاح انشعابات غیر مجاز و افزایش بهره وری مناسب از آب شرب در این منطقه می شود.

مسوول اداره آبفای شهر آبدانان با اشاره به پیشرفت 97 درصدی فاز اول بهسازی چشمه های سراب این شهرستان گفت: این پروژه در دو فاز تعریف شده که فاز اول شامل ساخت مخزن دو هزار مترمکعبی و حوضچه های نگهداری آب، ساختمان نگهبانی و آزمایشگاه است که با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 796 میلیون ریال در حال انجام است.

نادر نصیری افزود: فاز دوم این پروژه شامل بهسازی چشمه های راستی و چپی، فنس کشی و احداث دیوار آب بند چپی و راستی، ساختمان الکترولیز و نمک زنی و تجهیزات آن و همچنین ساماندهی چشمه ها می باشد که برای اجرای فاز دوم این پروژه به اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه  بعد از زلزله سال 93، فرسودگی شبکه آبرسانی در این شهرستان به 30 کیلومتر رسید، اظهار کرد: پس از اصلاح 3 کیلومتر از شبکه آبرسانی با 182 رشته انشعاب در مرکز شهرستان آبدانان، هدر رفت آب از 45 درصد به 25 درصد کاهش یافته است که برای اصلاح شبکه آبرسانی این شهر به اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال نیاز است. 

نصیری خاطر نشان کرد: برای اصلاح و توسعه یک کیلومتر از شبکه آب شرب اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اینکه 35 کیلومتر از شبکه آبرسانی این شهر باید اصلاح شود در مجموع اعتباری بالغ بر70 میلیارد ریال نیاز می باشد.

گفتنی است شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.