ایلام؛

احداث 65کیلومتر بزرگراه در دولت یازدهم در استان

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزایش ساخت بزرگراه ها را بیانگر توجه دولت یازدهم به زیرساخت های ارتباطی دانست و گفت: نزدیک به 65 کیلومتر بزرگراه در استان در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده است.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سید کمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه ارتقای امنیت جاده ها بستر توسعه سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذار خارجی و داخلی را فراهم می کند، اعلام کرد: افزایش طول بزرگراه ها یکی از راهبردهای اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام است.
میرجعفریان اضافه کرد: در سه سال اخیر همچنین در زمینه احداث راه و بزرگراه در استان ایلام اقدام های موثر و مهمی انجام گرفته که نتایج بسیار خوبی از جمله تسهیل در تردد خودروها و کاهش حوادث رانندگی همراه داشته است.
وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم تنها 10 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 75 کیلومتر افزایش یافته است.
میرجعفریان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری طول بزرگراه های استان به 110 کیلومتر برسد.
وی یکی از پروژه های مهم راهسازی استان، احداث و بهسازی محور ایلام - صالح آباد - مهران - دهلران - اندیمشک و جاده کرمانشاه - حمیل - ایلام عنوان کرد و گفت: این مسیر جهت ارتباط بین استانی و توسعه صادرات مرزی نیازمند توجه جدی به لحاظ تخصیص اعتبار است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تلاش و پیگیری های خوبی در سال گذشته در خصوص جاده اسلام آباد غرب - حمیل انجام گرفته ضمن اینکه برنامه اجرایی این جاده در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در دست اقدام است.
میرجعفریان اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی جاده صالح آباد - مهران و دهلران - اندیمشک به مسافت در مجموع 300 کیلومتر را پنج تا شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در خصوص ادامه طرح تعریض جاده دهلران - اندیمشک هم با مشارکت وزارت نفت توافقنامه ای برای اجرای طرح با اعتبار 625 میلیارد ریال امضا شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.