ایلام؛

322 قاچاقچی کالا در استان ایلام دستگیر شدند

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: 322 قاچاقچی کالا در سه ماه نخست سال جاری در این استان دستگیر شده اند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی نجات سلیمانی اعلام کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که به صورت خرد اقدام به قاچاق کالا کرده اند.

وی گفت: 69 پرونده قاچاق کالا طی مدت یاد شده در این استان تشکیل شده است که به شعب تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی با این افراد معرفی شده اند.

سلیمانی گفت: سال گذشته نیز یک هزار و 108 فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل شد که از این تعداد تنها یک پرونده مربوط به قاچاق ارز و مابقی به پرونده های قاچاق کالا بود و یک هزار و 144 قاچاقچی نیز در این ارتباط دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام تاکید کرد: با وجود داشتن 420 کیلومتر مرز مشترک با سه استان دیالی ، واسط و میسان کشور عراق در زمینه ورود کالاهای قاچاق از آنسوی مرز با مشکلی روبرو نیستیم و طی سه ماه نخست امسال هیچگونه پرونده ای مبنی بر واردات کالای قاچاق از کشور عراق تشکیل نشده است.

سلیمانی اضافه کرد: عمده کالاهای قاچاقی که وارد ایلام می شوند از طریق استان های همجوار بوده و بر اساس ارزیابی ها لوازم آرایشی و بهداشتی ، دارو ، دخانیات ، مواد خوراکی و مواد محترقه مهم ترین کالاهای کشف شده در این مدت بوده اند

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام مبارزه جدی با ورود کالاهای قاچاق را از مهم ترین رویکردهای اعضای استاد با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کوچکترین کوتاهی در برخورد با این افراد پذیرفتنی نیست و نسبت به امحا مواد کشف شده نیز در نخستین فرصت اقدام خواهیم کرد.

سلیمانی  ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سه ماه نخست سال 95 را 22 میلیارد و 285 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات ، سازمان های فرهنگی و مردم نهاد ، نصب بنر و پوستر از مهم ترین برناتمه های اجرا شده برای مبارزه با گسترش وورد کالاهای قاچاق در استان بوده است.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.