اصفهان؛

شب 17 ربیع هنر دست کاشانی ها بر حرم امام علی(ع) نقش می زند

خادم افتخاری امام حسین(ع) و نماینده دفتر آیت الله سیستانی از ارسال فرش های نفیس دستباف کاشان به حرم امیر المومنین (ع) در نجف اشرف وگستردن آن در شب 17 ربیع الاول خبرداد.

دکتر هادی انصاری، در حاشیه بازدید هیات بلندپایه علوی از پیشرفت پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت : بافت 1200 متر مربع فرش برای حرم مطهر امیرالمومنین(ع)در قالب فرشهای 6، 12، 15 و 48 متر مربعی تعهد شده که 300 متر از این میزان تعهدشده باقی‌مانده با دستان توانمند و  هنرمند بانوان بافنده ولایت‎‌مدار کاشانی در حال بافت‌است.
وی، تصریح‌کرد:بافت فرش 110 متری ایوان طلای آستان مقدس علوی نیز در حال بافت می‌باشدکه بافت نیمه این فرش به‌پایان رسیده‌است.
به‌گفته‌وی، بافت یکهزار مترمربع فرش برای کاظمین و یکهزار مترمربع فرش برای سامرا نیز تعهدشده‌ که بافت فرش‌های سامرا به اتمام رسیده‌است و از  میزان تعهد بافت فرش برای کاظمین فقط  200 متر آن باقی مانده‌ و در حال بافت است.
این خادم افتخاری حرم امام حسین علیه السلام بافت و تحویل فرش‌های اعتاب مقدسه سیدالشهدا(ع)، قمر منیر بنی هاشم(ع) و خیمه‌گاه با وسعت 3200 مترمربع در قالب 188 تخته فرش با متراژ 6 تا 100 متر در سال گذشته را یادآورشد و گفت: فرش های 100متری حرم سیدالشهدا در زیر قبه اباعبدالله الحسین(ع) و ایوان طلای حرم قمر بنی هاشم گسترده شده است.
وی با اشاره به تعهد بافت 6هزار مترمربع فرش نفیس دستبافت برای حرم های مقدس امیرالمومنین(ع)، حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و خیمه‌گاه، کاظمین و  سامرا در پروژه ملی مذهبی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان گفت: تاکنون 5 هزار متر آن در کارگاه‌های حسینه ابالفضل(ع) راوند، فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ولیعصر(عج) در مدخل شهر، خانه فرش ترنج و محراب در خیابان فاضل نراقی و کارگاه فرش بافی عسگریین در روستای محمد آباد مرکزی انجام‌شده‌است.
به گفته وی،تلاش های ارزنده مردم کاشان بویژه تمامی بانوان بافنده و مسوولان اجرایی پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان قابل تقدیر و ستایش است.
نماینده مراجع در اعتاب مقدسه، در ادامه با اشاره به حضور تولیت عتبه مقدس علویه در راس هیات همراه از جمله «حاج خالد شنون معاون تولیت، سید منتظر رییس دفتر تولیت، سید حیدر عکاس آستان مقدس علوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی فقیه ایمانی از نوادگان آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی (ره)، ودکتر هادی انصاری خادم افتخاری امام حسین(ع) در کارگاه های فرش بافی این پروژه ملی مذهبی درکاشان گفت:این هیات بلند پایه علوی به منظور شرکت در نخستین همایش تولیت های اعتاب مقدسه جهان اسلام در دهه کرامت به ایران سفرکردند که پس از آن با زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در. قم عازم کاشان ودیدار با بانوان بافنده فرش ها همراه با اهدای هدایای ویژه و پرچم سبز علوی شدند.
دکتر انصاری،  با تاکید بر اینکه تشکیل همایش وگردهمایی تمام تولیت های اعتاب مقدسه جهان اسلام آرزوی دیرینه آنها بود گفت:این همایش برای نخستین بار دهه کرامت در مشهد مقدس به میزبانی حجت الاسلام رییسی در آستان قدس رضوی به منظور تبادل آرا واطلاعات، رایزنی نظرات، تجارب و آموخته هایشان برگزارشد.
شایان ذکر است:سفر دو روزه این هیات بلند پایه علویه با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین» تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف در راس هیات همراه از جمله «حاج خالد شنون معاون تولیت، سید منتظر رییس دفتر تولیت، سید حیدر عکاس آستان مقدس علوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی فقیه ایمانی از نوادگان آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی (ره)، و دکتر هادی انصاری خادم افتخاری امام حسین(ع) و نماینده مراجع در اعتاب مقدسه» برای بازدید از مراحل پیشرفت پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان انجام‌شد.
بازدید از کارگاه‌های فرش بافی در روستای محمد آباد مرکزی، ولیعصر(عج) در مدخل شهر، خانه فرش ترنج و محراب در خیابان فاضل نراقی و کارگاه فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، حضور در موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان، نخستین مرکز آموزشی و توان بخشی منجر به اشتغال معلولین جسمی و حرکتی کاشان و تفقد از این توان‌یابان با تبرک به پرچم علوی از جمله برنامه‌های حضور تولیت عتبه مقدسه علویه و هیات همراه در این شهرستان بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.