مالزی دومین تولیدکننده روغن پالم در جهان؛

کاهش ذخایر روغن پالم در مالزی به دنبال صادرات بی‌رویه

حجم ذخایر روغن پالم مالزی درنتیجه بالا رفتن میزان صادرات این محصول در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح رسید.

کاهش ذخایر روغن پالم در مالزی به دنبال صادرات بی‌رویهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ حجم ذخایر روغن پالم مالزی درنتیجه بالا رفتن میزان صادرات این محصول در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح رسید.

مالزی دومین تولیدکننده روغن پالم در جهان است. میزان صادرات این محصول در ماه ژوئیه به بالاترین سطح رسید و همین روند موجب شد حجم ذخایر روغن پالم این کشور به کمترین مقدار کاهش یابد.

تا پایان ماه ژوئیه، مقدار ذخایر روغن پالم در مالزی با 0.2 درصد کاهش به 1.77 میلیون تن رسید. این در حالی است که بنابر گزارش کمیته روغن نخل در مالزی، حجم ذخایر روغن نخل این کشور در ماه ژوئن نیز از 1.775 میلیون تن فراتر نرفته است. به عبارت دیگر، مجموع صادرات روغن پالم مالزی در یک ماه 1.77 میلیون تن بوده و 50 هزار تن باقی مانده است.

در همین حال، میزان تولید روغن پالم در مالزی برای پنجمین ماه متوالی با 3.5 درصد رشد معادل 1.59 میلیون تن در ماه همراه بوده است ولی رشد 21 درصدی صادرات این کشور موجب کاهش ذخایر آن شده است. از سوی دیگر، به گفته مقامات مالزیایی، باران‌های سیل‌آسا و بروز پدیده لانینا، برداشت پالم را تا 12 درصد کاهش داده و درنهایت به پایین آمدن سطح تولید و ذخایر منجر شده است. هر تن روغن پالم مالزی با بهای 88 دلار در تن معامله می‌شود که نسبت به ماه گذشته 50 دلار ارزان شده است. این روند نیز تأثیر بسزایی در کاهش تولید روغن پالم در مالزی داشته است.

در حال حاضر، چین بزرگ‌ترین واردکننده روغن پالم از مالزی است. نزدیک شدن به جشنواره پاییزی خوراکی‌های سرخ‌کردنی چین، موجب افزایش واردات این محصول شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار