کاخ سفيد برای جلوگيری از افشای اطلاعات محرمانه آمريکا تدابیری جدید اتخاذ می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد برای جلوگیری از افشای غیر عمدی اطلاعات سری آمریکا فرایندهای جدیدی را برای تدارک سفرهای خارجی اوباما به اجرا در می آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد برای جلوگیری از افشای غیر عمدی اطلاعات سری آمریکا نظیر آن چه اخیراً در سفر "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا به افغانستان رخ داد فرایندهای جدیدی را برای تدارک سفرهای خارجی اوباما به اجرا در می آورد.

 25 ماه مه در سفر باراک اوباما به پایگاه بگرام در افغانستان  هویت مسئول سیا در کابل که باید محرمانه می ماند در فهرستی درج شده بود که در اختیار خبرنگاران همراه اوباما  قرار گرفت.

"جاش ارنست " سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: " پیش از ورود باراک اوباما به هر کشوری یکی از اعضای تیم نزدیک وی افرادی را که اوباما قرار است با آن ها دیدار کند از قبل می بیند و این افراد خواهند گفت آیا تمایل دارند نامشان فاش شود یاخیر." 

وی افزود: " گروه خبرنگاران اوباما نیز این نام ها را در اختیار تیم امنیت ملی رئیس جمهور قرار می دهد." 
افزون بر این، افراد مسئول ارتباطات و سفرهای کاخ سفید درباره چگونگی برخورد با اطلاعات مربوط به امنیت ملی آموزش می بینند.

پس از افشای نام مسئول سیا در کابل کاخ سفید تصمیم به اتخاذ چنین تدابیری گرفت. 

هویت ماموران سیا برای حفظ امنیت آن ها و خانواده هایشان محرمانه نگهداشته می شود و افشای عمدی نام آن ها جرم محسوب می شود.

در سال 2003 میلادی نزدیکان "دیک چنی" معاون رئیس جمهور آمریکا نام "والری پالم " یکی ماموران سیا را فاش کردند چون شوهر وی که سفیر بود  آشکارا سیاست دولت بوش را که بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق تاکید داشت محکوم کرده بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار