همکاری ایران و آذربایجان در مبارزه با حملات سایبری

در چارچوب تفاهم نامه امنیت سایبری بین ایران و آذربایجان که به امضای وزرای ارتباطات دو کشور رسید، توافق شد ،همکاری دوجانبه در زمینه حفاظت از شبکه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی و تبادل دیتا و اطلاعات در مقابل حمله‌ها و خطرات سایبری صورت پذیرد.

همکاری ایران و آذربایجان در مبارزه با حملات سایبریبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تفاهم نامه امنیت سایبری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری‌های نوین آذربایجان  که در حضور رؤسای جمهوری دو کشور صورت گرفت ، موضوع همکاری در خصوص امنیت سایبری و محافظت از شبکه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی و تبادل داده و اطلاعات از طریق احداث و راه اندازی مراکز cert برای جلوگیری، حفاظت و پیگیری هر گونه حمله سایبری انجام گردد.

هم‌جواری دو کشور ایران و آذربایجان و همکاری دو کشور از طریق مراکز cert امکان شناسایی، جلوگیری و پیگیری هرگونه اقدام تخریبی علیه زیرساخت‌ها و شبکه‌های اطلاعاتی و تبادل داده را تسهیل کرده و زمینه ساز امنیت بیشتر فضای مجازی و سایبری کشور خواهد شد.

گفتنی است این تفاهم نامه به همراه پنج تفاهم نامه و توافق نامه در سفر دو روزه دکتر روحانی به آذربایجان و در حضور ریاست جمهوری ایران و آذربایجان به امضاء رسیده است.

منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار