به مناسبت سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت

وزیر ارتباطات؛شرکت زیر ساخت را محور اصلی توسعه ICT دانست

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی دوازدهمین سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت را تبریک گفت و این شرکت را محور توسعه ict خطاب کرد.

وزیر ارتباطات؛شرکت زیر ساخت را محور اصلی توسعه ICT دانست.
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی دوازدهمین سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت را تبریک گفت و این شرکت را محور توسعه ict خطاب کرد.

متن پیام وزیر ارتباطات به مناسب دوازدهمین سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیر ساخت به شرح  زیر است:

دنیای امروز عصر شکوفایی و اعتلای ارتباطات و ساختارها و زیرساختهای مربوط به آن است. این امر تا جایی پیش رفت که عصر حاضر به عصر انفجار اطلاعات و جهان کنونی به دهکده جهانی تقلیل یافت. از سوی دیگر در جهان کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات زیربنا و پیشران توسعه در همه ابعاد و زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و ict را تسهیل گر و توانمند ساز سایر بخشهای توسعه نامیده‌اند. دولت تدبیر و امید، اولویت و سیاست اصلی خود را به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان توانمند ساز، توسعه آفرین و اثر بخش بر رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران، قرار داد. و این امر نیز ضرورت تغییر در نگرش و اتخاذ راهبردهای خاص و جدید در بخش ICT را ایجاب کرده است

در این راستا بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه کشور باید با انتخاب استراتژی پیشروانه آینده ساز، ضمن تکمیل و توسعه شبکه پهن باند ملی با استفاده از فناوری‌های نوین، افزایش محتوای بومی ایرانی اسلامی، ارتقای صنعت داخلی با قابلیت صادرات و حمایت از تولید و عرضه خدمات و محصولات راهبردی بومی، مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیکی، افزایش سهم کشور در ترانزیت و مبادلات ترافیکی و کاهش شکاف و نابرابری برخورداری از خدمات ICT بین شهرها، روستاها و مناطق محروم با استفاده از ظرفیت‌های منابع عمومی، غیر دولتی و جذب سرمایه گذاری مشترک و هدفمند خارجی و توان دانشمندان، متخصصان داخلی و ایرانیان مقیم خارج و جوانان مستعد کشور، موجبات افزایش رشد و رفاه اقتصادی و اجتماعی، توسعه متوازن و پایدار با حفظ محیط زیست، تسهیل امور، شفاف سازی گردش اطلاعات و کاهش فساد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را فراهم نماید.

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد حاکمیتی متولی شبکه‌های اصلی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با توجه به نقش ویژه و حیاتی آن در توسعه بخش ICT، بدون هدف قرار دادن کسب سود بیشتر، ضمن پیشتازی در ارتقای ظرفیت و توان فناورانه خود، با پشتیبانی از سایر بنگاه‌های اقتصادی دولتی و غیر دولتی مرتبط، در افزایش تولید ثروت ملی و ارائه خدمات متنوع، نوین و با کیفیت مطلوب به مردم، نقش مؤثری ایفا می‌نماید.

ضمن گرامیداشت 14 مرداد سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیر ساخت از تلاش‌های همه همکاران و کارشناسان و مدیران این شرکت که علیرغم مشکلات فراوان در ایفای نقش مهمی که بر عهده داشتند پایدار بوده و نقش اصلی در دسترسی مردم به جریان آزاد و ایمن اطلاعات ایفا نموده‌اند، تشکر نمایم.

محمود واعظی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار