طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شد

مهندس جهانگرد روز دوشنبه در یک نشست خبری اطلاع داد که طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شده است و پیاده سازی آن با جدیت دنبال می‌شود.

طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شد
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در مورد اهمیت وزارت ارتباطات گفت: نقش و تأثیر ICT در مسائل مختلف اقتصادی فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نیاز دارد که در سطح ملی یک مرکزیت و مرجعیت موضوع را درست مدیریت و سیاست گذاری کند هماهنگی کند که با بازیابی جایگاه و ایجاد این هماهنگی این مهم هم اکنون صورت گرفته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که در گذشته وظیفه سازمان عملیات اجرایی بوده و هیچ طرح استراتژیکی برای مأموریت آن شکل نیفتاده بود اظهار داشت: وظیفه ما ساخت دیتاسنتر نیست بلکه باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد

جهانگرد با تاکید بر این که طراحی شبکه ملی اطلاعات با سازمان است، گفت: اجرای این شبکه با زیرساخت و اپراتورها است و هماهنگی بین آنها بر عهده ما است.

وی با بیان این که نهادی برای مدیریت دیتا در کشور لازم است گفت: مجموعه مطالعات و جمع بندی‌ها به این منجر شد که مراکز داده، پلتفرم شبکه ملی اطلاعات باشد و در دو سه هفته آینده نحوه مدیریت این مراکز اعلام می‌شود.

وی فعالیت‌های مربوط به پیاده سازی دولت الکترونیک و زیرساخت‌های آن و طراحی و توسعه شبکه ملی اطلاعات و در کنار آن تدوین و توسعه قوانین و مقررات و توسعه کسب و کارهای نوین شرکت‌های جدید و نوآور را از دیگر اقدامات سازمان در این مدت عنوان کرد که با راه اندازی پلتفرم نسل 3 و 4 خوب رونق گرفته است.

مهندس جهانگرد ادامه داد: طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شده و پیاده سازی بخش اعظم آن محقق شده است.

وی افزود: بخش‌ها و پیکربندی اصلی شبکه زیرساخت و بخش‌های اپراتوری اپراتورهای مختلف هم با هم هم‌راستا و همگام شده و می‌توان گفت در مسیر درست گام‌ها در حال برداشته شدن است و دستاوردهای این بخش در هفته دولت اعلام خواهد شد.

وی در بحث پیاده سازی دولت الکترونیکی نیز اظهار داشت: گام‌های مقدماتی در راه اندازی پورتال برداشته شده و لازم است با تأمل بیشتر به حوزه‌های دیگر ورود کنیم تا مردم به سرویس‌های بیشتر دسترسی یابند.

وی گفت: در این حوزه فعالیت زیرساختی بسیاری عقب بود که به انجام رسید.

جهانگرد با تاکید بر این که در سال پیش رو به این تلاش‌ها تعمیق بیشتری داد خاطر نشان کرد: با توجه به این که محور توفیق دیگر بخش‌ها است امیدواریم پایه گذاری صحیحی در صنعت کشور شکل گیرد و موجب توفیق دیگر بخش‌ها شود.

وی با اشاره به این که جریان اطلاعات داخلی شده است؛ ادامه داد: در حال حاضر با بستر سازی صورت گرفته سایت‌های مورد نیاز به داخل کشور منتقل و ترافیک داخلی از 10 درصد ابتدای دولت به 50 درصد رسیده است.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.