ترامپ بالاخره از نامزدی پال رایان در انتخابات کنگره حمایت کرد

نامزد جمهوری‌خواهان بر خلاف موضع هفته پیش خود، از نامزدی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه –به منظور ترمیم روابط آسیب‌دیده خود با بالاترین مقام منتخب حزب جمهوری‌خواه، از «پال رایان» - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا – اعلام حمایت کرد. 

وی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت ویسکانسین یعنی همان ایالتی که رایان مجدداً از آن برای حضور در مجلس نمایندگان آمریکا نامزد شده است، با اشاره به اختلافات قبلی خود با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من و رایان اختلافاتی با هم داریم؛ اما در عین حال دوست یکدیگر هستیم و هیچگاه برای نیل به پیروزی و مهمتر از همه، برای ایجاد یک تغییر واقعی، از همکاری با یکدیگر دریغ نمی‌کنیم.

ترامپ که این اظهارات را از روی یک بیانیه از پیش تهیه شده قرائت می‌کرد،‌ ادامه داد: "بنابراین، در راستای ماموریت مشترک ما، برای اینکه بتوانیم یک بار دیگر آمریکا را به دوران اوج خود برسانیم،‌ از نامزدی پال رایان – رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات مقدماتی کنگره در ایالت ویسکانسین حمایت می‌کنم."

اعلام حمایت ترامپ از رایان در حالی صورت گرفت که وی هفته گذشته به دلیل انتقاد رایان از واکنش تند خود به اظهارات پدر یک سرباز مسلمان کشته شده آمریکایی در گردهمایی ملی حزب دموکرات، از اعلام حمایت از او امتناع کرد.

نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان همچنین به رغم موضع‌گیری قبلی خود، از سناتور "جان مک‌کین" نیز در انتخابات مقدماتی کنگره حمایت کرد. وی در ادامه بیانیه‌ای که در تجمع انتخاباتی خود در ویسکانسین قرائت کرد، افزود: من برای سناتور مک‌کین نیز به دلیل خدمات بی‌شائبه‌ای که در لباس ارتش به کشورمان انجام داده است، احترام زیادی قائلم و از پیروزی مجدد او در انتخابات سنا کاملاً حمایت می‌کنم."

تا این لحظه، رایان و مک‌کین واکنشی به اعلام حمایت ترامپ از خود نشان نداده‌اند. رایان طی چند روز گذشته به کرات در گفتگو با رسانه‌های محلی ایالت ویسکانسین اعلام کرده است که او به تنها چیزی که در انتخابات مقدماتی کنگره نیاز دارد، حمایت رای‌دهندگان است. 

پس از اعلام حمایت ترامپ از رایان، «مایک پنس» شریک انتخاباتی او نیز در گفتگو با فاکس نیوز مراتب حمایت خود را از پیروزی مجدد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات مقدماتی کنگره اعلام کرد. وی در این گفتگو از رایان با عنوان یک دوست "قدیمی" و یک "رهبر قوی" یاد کرد و گفت کمپین انتخاباتی ترامپ در آینده به حضور او در راس مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارد. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار